מיקרוסופט תובעת את שירביט: משתמשת בתוכנות פיראטיות

טוענת כי חברת הביטוח משתמשת בתוכנות פיראטיות כמו Windows, חבילת התוכנה Office ותוכנת SQL לניהול נתונים ■ התביעה הוגשה כחלק מפעילות ארגון ה-BSA (ברית חברות התוכנה) בישראל

תאגיד מיקרוסופט העולמי תובע בבית המשפט המחוזי מרכז חצי מיליון שקל מחברת הביטוח שירביט, שבבעלות יגאל רב-נוף, בטענה לשימוש בתוכנות פיראטיות כמו Windows, חבילת התוכנה Office ותוכנת SQL לניהול נתונים. התביעה הוגשה כחלק מפעילות ארגון ה-BSA (ברית חברות התוכנה) בישראל.

באמצעות עוה"ד נעמי אסיא ואושר בן-עזרי, היועצים המשפטיים של ה-BSA, נטען כי במיקרוסופט התקבל מידע לפיו שירביט משתמשת בתוכנות בלא רישיון.

מחקירה שביצע משרד חקירות התברר כי במשרדי חברת הביטוח וב-7 סניפיה מצויות לפחות 250 עמדות מחשב המשמשות את עובדיה. אולם בעוד שירביט רכשה רישיונות ל-Windows לכ-150 עמדות מחשב בלבד, בפועל המערכת מותקנת בכל 250 עמדות המחשב. רישיונות ל-Office נרכשו ל-60 עמדות מחשב בלבד, על אף שהתוכנה מותקנת גם היא בכל 250 העמדות. שירביט, כך נטען, רכשה רק תוכנת SQL אחת, אולם היא משתמשת ב-3 שרתי SQL לפחות.

לטענת מיקרוסופט, העותקים הנוספים נוצרו תוך העתקה ושכפול לא מורשים של התוכנות המקוריות, בידיעת מנהלי החברה (שלפחות היו אמורים להיות מודעים לכך), תוך הפרת זכויותיו של תאגיד הענק של ביל גייטס.

"מדובר בהפרה בהיקף של עשרות עותקים של מספר תוכנות מתוצרת מיקרוסופט, היקף שהוא רחב-מימדים ומשמעותי. ההפרה נעשית בידיעה ולאורך תקופה ארוכה ביותר".

בין הנתבעים גם 7 ממנהלי שירביט, ובהם היו"ר ראובן שרוני והמנכ"ל חגי שפירא. טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 21169-11-09).