גאידמק: "נותרתי ללא כל נכסים; לא אחזור לעסקים בקרוב"

כך אמר בראיון לעיתון הרוסי ■ הדגיש כי אין בכוונתו לחזור לעסקים בשנים הקרובות ובכלל עד שיטהר את שמו ■ גאידמק הביע אהבתו לצרפת: "אני בנפשי פריזאי, זה היה תלוי בי, הייתי חוזר לשם היום. בינתיים אני חי ברוסיה"

"נותרתי ללא כל נכסים", אמר איש העסקים, ארקדי גאידמק, שנידון לפני כשלושה שבועות בצרפת לשש שנות מאסר, בראיון שהעניק לעיתון רוסי. גאידמק הדגיש כי אין בכוונתו לחזור לעסקים בשנים הקרובות ובכלל עד שיטהר את שמו.

גאידמק הביע את אהבתו לצרפת ובעיקר לפריז: "אני בנפשי פריזאי. לא חייבים להיות צרפתי כדי להיות פריזאי. זו מדינתי, גרתי בה את רוב חיי. אם זה היה תלוי בי, הייתי חוזר לשם היום". הוא בינתיים גר ברוסיה ובוא צפוי להשאר שם במיוחד לאחר ההאשמות נגדו בישראל בגין הלבנת הון בבנק הפועלים.

בראיון, גאידמק הכחיש את מעורבותו במשלוחי הנשק הצבאי שבגינן נידון למאסר, "מעולם לא השתתפתי בעסקאות נשק. התפקיד שלי היה למכור נפט ולהעניק ערבויות לתשלומים".

גאידמק נידון כאמור לפני כשלושה שבועות לשש שנות מאסר לאחר שהורשע במכירת נשק לא חוקית לאנגולה במהלך שנות התשעים. לפי ההאשמות, הוא מכר באמצעות חברה סלובקית נשק לממשלת אנגולה בשנות מלחמת האזרחים, בעסקה שהסתכמה על פי ההערכות ב-791 מיליון דולר.