עובדי קופ"ח כללית מאיימים בשביתה כללית מיום א'

אם תפרוץ השביתה, היא תכלול את כל מרפאות הקופה לרבות בתי-החולים, כמו בילינסון, קפלן, סורוקה, מאיר, העמק ועוד ■ באוצר ובשירותי בריאות כללית הזהירו כי מתן תוספות שכר גדולות לרופאים תגרור "אפקט דומינו"

כ-15 אלף עובדי מנהל ומשק בשירותי בריאות כללית, הודיעו כי יפתחו בשביתה כללית החל מיום א' הקרוב, וזאת במסגרת סכסוך העבודה עליו הכריזו לפני מספר חודשים. השביתה, אם אכן תתקיים, תכלול את כל מרפאות הקופה לרבות בתי-החולים שבבעלותה, כמו בילינסון, קפלן, סורוקה, מאיר, העמק ועוד.

תחת הקטגוריה של "עובדי מנהל ומשק" נכללים למעשה כל הפקידות והפקידים, עובדי אחזקה, ניקיון (שאינם עובדי קבלן), עובדי מכבסה, עובדי מטבח, סניטרים ועוד. שביתה שכזו עלולה לשבש קשות את הפעילות במרפאות ובבתי-החולים, ותביא לכך שיידחו פעולות רפואיות שאינן דחופות.

לטענת יו"ר ועד העובדים, פרוספר בן-חמו, ההחלטה לפתוח בשביתה התקבלה על רקע סירוב הנהלת הכללית לעדכן את שכרם של עובדי המנהל והמשק, המצויים לדבריו בתחתית סולם השכר בקופה ובמשק בכלל. יצויין כי לא מן הנמנע כי עד יום א' הצדדים יגיעו להסכמות ביניים שידחו את השביתה.

"הטיפול בעניינם מתנהל זה יותר משנתיים בשיטת הלוך ושוב מתישה ופוגעת", אמר היום (ד') בן-חמו. לדבריו, הטכנולוגיות הרבות שנכנסו עם השנים ואופי העבודה הנובע מהן, מחייבים להגדיר מחדש את התגמול לעובדים אלה וכי אפילו במשרד האוצר הבינו זאת. לדברי בן-חמו, בעוד שסקטורים שונים בקופה, כמו האחיות והרופאים, זכו לתוספות שכר של עד 25, שכרם של עובדי המנהל והמשק קפא וזאת בזמן שהדרישות מהם גדלו.

נזכיר כי אותן תוספות שכר שעליהן מדבר בן-חמו, הן שהקפיצו את הגירעון של הכללית, שאמור לעמוד בסוף השנה הנוכחית על 775 מיליון שקל. תוספות אלה ניתנו לאחיות ולרופאים מכורח הסכמים בין האחיות והרופאים למדינה, בעוד שעובדי המנהל והמשק אמורים להסתפק בתוספת של 5%- כחלק מהסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם בין האוצר להסתדרות.

תגובת הכללית: "הנהלת הכללית נמצאת בתהליך הידברות עם ארגון העובדים. אנו מצערים על כך שהארגון בוחר לנקוט בצעד זה של השבתה, וקוראים לעובדים לחזור לשולחן המו"מ".

באוצר ובשירותי בריאות כללית, בניהולו של אלי דפס, הזהירו בעבר כי מתן תוספות שכר גדולות לרופאים תגרור "אפקט דומינו", שיביא סקטורים נוספים במערכת הבריאות לדרוש תוספות דומות.