גייתנר: "מתן אשראי לעסקים קטנים - מפתח לצמיחה בת קיימא"

היקף ההלוואות המיועדות לעסקים שניתנו ע"י בנק אוף אמריקה ירד בספטמבר ב-6% ל-53.6 מיליארד דולר לעומת ההיקף שנרשם בחודשה קודם ■ וולס פרגו ירד היקף ההלוואות ב-14% ל-47.4 מיליארד דולר

שר האוצר האמריקני, גייתנר קרא היום לבנקים בארה"ב, בכנס לעסקים קטנים הנערך בוושינגטון, להגדיל את היקף ההלוואות הניתנות לעסקים קטנים ולצרכנים אשר עדיין מתמודדים עם תנאים "מאד מאתגרים" בתחום האשראי וכן עם האבטלה הגואה. "על הבנקים רובצת חלק מהאחריות על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהמשבר", ולבעלי העסקים הקטנים אמר "אתם נושאים חלק ניכר מהנטל של העזרה לקהילות שלנו לחזור לעמוד שוב על הרגליים".

היקף ההלוואות המיועדות לעסקים שניתנו ע"י בנק אוף אמריקה ירד בספטמבר ב-6% ל-53.6 מיליארד דולר לעומת ההיקף שנרשם בחודשה קודם. ובבנק וולס פרגו ירד היקף ההלוואות ב-14% ל-47.4 מיליארד דולר, כך על פי דיווחי משרד האוצר שפורסמו לפני יומיים שפרסם את הסקר החודשי ביחס למגמה הקיימת בקרב הבנקים הגדולים אשר קיבלו סיוע ממשלתי במסגרת תוכנית ה-TARP שהיקפה עולה על 700 מיליארד דולר.

כשממשל אובמה מתקדם ממצב של מדיניות "הצלה" לשלב אותו מכנה גייתנר "הופעה מחדש ובנייה מחדש", כאשר שיעור האבטלה בארה"ב בחודש שעבר הגיע לשיא של 26 שנים, 10.2%. שר האוצר אמר היום כי הממשל מחוייב לעשות יותר על מנת לעזור לעסקים הקטנים להשיג את האשראי הנחוץ להם על מנת "לצמוח ולהעסיק עובדים חדשים".

"ללא נגישות רבה יותר של המשפחות האמריקניות והעסקים הקטנים למקורות האשראי הצמיחה תיהיה חלשה יותר, חברות ימנעו מהשקעות לטווח ארוך ואנו לא נוכל ליצור התאוששות בת קיימא ולהוביל לגידול בצריכה הפרטית". אמר גייתנר והוסיף "כשהבנקים מקשיחים את התנאים - העסקים הקטנים סופגים את המכה הקשה ביותר".

אתמול הודיע גולדמן זאקס על הצטרפותו לוורן באפט בתוכנית שתספק סיוע ל-10,000 עסקים קטנים בארה"ב, מאמץ שהיקפו נאמד ב-500 מיליון.