אוויס מדווחת על זינוק של 60% ברווח הנקי המתואם

בניכוי הטבת מס חד פעמית, מציגה דן רכב בעלת הזיכיון לאוויס, רווח של 16.2 מיליון שקל ברבעון ■ ההכנסות ברבעון השלישי ירדו ב-5.9% לכ-408 מיליון שקל ■ היקף צי כלי הרכב ירד בכ-11% לכ-31.3 אלף כלי רכב

חברת דן רכב (Avis) פרסמה היום את תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2009. מהם עולה כי נרשם המשך למגמת הגידול ברווח הנקי ולאיתנות הפיננסית של החברה. הרווח נקי של החברה הסתכם בכ-32 מיליון שקל ברבעון השלישי וכ- 56 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009, גידול של 24%.

בניכוי הטבת מס חד פעמית, מציגה החברה רווח של 16.2 מיליון שקל ברבעון, המשקף גידול של 60% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הגידול בתזרים המזומנים ובאיתנותה של החברה, מתבטאת בשיפור ביחס הון-מאזן, העומד בסוף הרבעון השלישי של 2009 על 19.7% והקטנת ההתחייבויות, בהשוואה לתקופות המקבילות של שנת 2008. במקביל, מדווחת החברה על התאוששות במחירי כלי הרכב המשומשים, למול השחיקה שאפיינה את הרבעון הראשון של 2009 והרבעון האחרון של 2008.

ההכנסות ברבעון השלישי ירדו ב-5.9% לכ-408 מיליון שקל. נכון ל-30 בספטמבר ירד היקף צי כלי הרכב של החברה בכ-11% לכ-31.3 אלף כלי רכב לעומת התקופה המקבילה וירידה של כ-300 כלי רכב ביחס לסוף הרבעון השני.

בהתייחסות לתוצאות מסר מנכ"ל החברה, מר יואב הורוביץ: "מקץ שנה לתחילת המשבר העולמי, ולאור תוצאות הרבעון השלישי של השנה, ניתן להבחין כי האסטרטגיה בה נהגה החברה לפני ובמהלך המשבר, דהינו טיוב תיק הלקוחות, שיפור הרווחיות וחיזוק האיתנות הפיננסית תוך הקפדה על שיפור השירות ללקוחות, סייעה לה לצלוח את המשבר, תוך שיפור מדדי הפעילות והצגת רווחיות, תזרים ויחס הון למאזן משופרים, כפי שמשתקפים בתוצאות הרבעון ותשעת החודשים הראשונים של השנה. החברה נמצאת כיום בנקודת זינוק מיטבית לקראת התקופה שבפתח, אשר להערכת החברה, תאופיין בהמשך אי הודאות מחד, ומגוון הזדמנויות עסקיות מאידך. החברה תוסיף ותפעל לשמירת מעמדה כחברה המובילה והאיתנה בשוק הליסינג, ההשכרה ומכירת הרכב."

Avis (דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ) היא החברה המובילה בתחום הליסינג התפעולי וההשכרה בארץ ובחו"ל. החברה הינה בעלת הזיכיון בישראל מטעם Avis Europe לשימוש בשם המותג Avis. לחברה 29 סניפים ברחבי הארץ בהפעלה עצמית, העוסקים במתן שירותי ליסינג תפעולי והשכרת רכב וכן 17 מרכזים למכירת רכב מיד ראשונה מצי הליסינג וההשכרה. החברה מחזיקה בתקן איכות ISO 9001:200 בכל תחומי פעילותה.