תביאו קצת דינרוס

אם לא הכסף הגדול, אי אפשר היה לשכנע את שחקני הצמרת להגיע לטורניר המאסטרס בלונדון

1. אליפות הסבב, המאסטרס, היא לא ממש התחרות האהובה על השחקנים המובילים של סבב ה-ATP. השבוע השלישי של נובמבר, על סף סיום עונה מתישה נוספת, הוא לא מועד שהטניסאים נמצאים בו בכושר שיא.

הטניסאי הטוב בתבל, רוג'ר פדרר, הפסיד לאחרונה לא רק בגמר הטורניר הביתי בבאזל, אלא גם הודח בסיבוב מוקדם במאסטרס בפאריס בשבוע שעבר. היריב הנצחי, רפאל נדאל, לא התאושש עדיין לחלוטין מהפציעה והראש שלו שקוע בעיקר בגמר גביע דייויס שייערך לאחר המאסטרס בלונדון. גם שאר השמינייה הפותחת בעולם לא ממש מתרגשת מהטורניר בבירת הממלכה, ורובם מגיעים עייפים, עם רצון גדול בעיקר לחזור הביתה וליהנות מהפגרה בת החודש, לפני שמתחילים עוד שנה באוסטרליה.

היחיד שמגיע השנה בכושר טוב הוא נובאק דיוקוביץ', שזכה בטורניר בשנה שעברה, וגם עכשיו השלים שבועיים חלומיים עם זכיות בבאזל ופאריס.

אז מה נשאר בעצם מהטורניר הזה אם אף אחד לא ממש רוצה לבוא? כסף. הרבה כסף. כשכותבים לכם צ'ק על סך 120 אלף דולר רק כדי להגיע למגרש, אתם בדרך כלל מגיעים. ואם יתנו לכם 120 אלף דולר על ניצחון בסיבוב הראשון, 380 אלף על ניצחון בחצי הגמר ו-770 על ניצחון בגמר, לא תנסו בכל זאת לחבוט בכדור הצהוב הקטן?

למרות העיתוי הגרוע של התחרות, מה שעומד לזכות המארגנים הוא המיקום. אחרי ארבע שנים שבהן הוא נערך בסין, במטרה לעורר את הענף במדינה, מתקיים הפעם המפגש בלונדון. לכאורה, עוד טורניר שגרתי בבירה אירופית, אבל תוסיפו לזה את אנדי מארי, בתפקיד הטניסאי הבריטי שמנסה לזכות בטורניר חשוב על אדמת המולדת, וקיבלתם ים של תקשורת והתעניינות שיא של הקהל המקומי.

2. אנדי רם ימשיך לשבור השבוע שיאים ישראלים. רם יופיע בפעם הרביעית בטורניר המאסטרס לזוגות (פעם אחת הופיע בתור מחליף), והוא מוכיח שהוא נמצא בצמרת הזוגות העולמית כבר מספר שנים ברציפות. ההישג של רם השנה הוא טוב במיוחד מכיוון שהוא הושג עם פרטנר אחר (הבלארוסי מקס מירני) ולא עם השותף המיתולוגי, יוני ארליך, שהחמיץ את מרבית השנה בגלל פציעה.

גם במאסטרס, הזוגות הם בעיקר לפריקים של הענף, ומרבית הקהל לא מביע עניין רב בנקודות שנמשכות לרוב חמש שניות ומסתיימות באייס או בוולי קל ליד הרשת. למרות זאת, מארגני הטורניר לא מקפחים את חשבון הבנק של השחקנים, וכדאי לרם להתאמץ כי רק עבור העלייה על המטוס הוא מקבל 65 אלף דולר, בנוסף ל-22 אלף עבור ניצחון בבית המוקדם, ועד 125 אלף דולר אם ינצח בגמר. לא רע עבור שבוע של עבודה.