אתר YouTube נפתח עבור המפרסמים הישראליים

כך הודיע היום מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ■ במסגרת המהלך נחתמו חוזים מסחריים עם חברת החדשות של ערוץ 2 ועם אתר one, שיוכלו מעתה לשלב פרסומות בתכני הווידיאו באתרים

"אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube נפתח עבור המפרסם הישראלי", כך הודיע היום (ד') מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי החברה.

לדבריו, החל מהיום יוצעו למפרסמים הישראליים מגוון אפשרויות פרסום חדשניות בתכני הווידיאו של האתר, אשר יתבססו על טכנולוגיות פרסום מתקדמות.

בין הכלים הפרסומיים שיציע YouTube נמצאת גם האפשרות להציג פרסומות וידיאו על גבי עמוד הבית של YouTube, לשלב פרסומות בחלקו התחתון של סרט הווידיאו ולהציג פרסומות וידיאו המותאמות לתוצאות החיפוש ב-YouTube - מעין מודל אדוורדס לקטעי וידיאו.

לדברי ברנד, מנוע החיפוש של YouTube הוא השני בגודלו בעולם, ובישראל בפרט, ולכן מהווה פלטפורמה פרסומית אטרקטיבית. פרטנר היא החברה הראשונה שתעלה בקמפיין און-ליין ב-YouTube.

ברנד ציין גם כי גוגל ישראל חתמה השבוע על חוזים מסחריים עם גופי התוכן של חברת חדשות ערוץ 2 ואתר ONE, במסגרתם יוכלו שני הגופים להתחיל ולשלב פרסומות בתכני הווידיאו שיופיעו בערוצים הממותגים שלהם, ולחלוק בהכנסות עם גוגל ישראל. החלק הארי של ההכנסות יישאר בידי יצרניות התוכן.

"זו בשורה מאוד חשובה לגופי התוכן והמדיה", אומר ברנד. "אנחנו מסייעים ליצרניות התוכן ליצור הכנסות נוספות מפלטפורמת האינטרנט". לדברי ברנד, גוגל ישראל נמצאת במגעים גם עם יצרניות תוכן נוספות בישראל.

ברנד הוסיף כי "אנו נמשיך לשמור על YouTube כיעד אטרקטיבי עבור כל הגולשים בישראל, ולספק את חוויית המשתמש האופטימלית, ושמחים להכריז היום על פתיחת מגוון אפשרויות חדשות ומתקדמות עבור המפרסמים בישראל. אני מאמין כי הפרסום בווידיאו אונליין משלב בין היתרונות הגלומים בפרסום בטלוויזיה, הבאים לידי ביטוי בחיבור אמוציונלי ויצירת מיתוג, לבין יתרונות האינטרנט המאפשרים מדידה ופילוח מדויקים".

לדבריו, מפרסמים יוכלו גם להקים ערוצים ממותגים ב-YouTube ולתקשר באמצעותם עם קהל הגולשים הישראלי.

YouTube ישראל הושק ביולי 2008, כאשר עמוד הבית עבר התאמה מקומית, במטרה לאפשר למשתמשים הישראליים למצוא את קטעי הווידיאו הפופולריים והרלוונטיים להם.

על-פי סקר TIM, אתר YouTube ממשיך לצבור תאוצה בישראל - באוקטובר הגיע שיעור החשיפה ל-54.4% (כ-2 מיליון גולשים שונים בשבוע), והוא מדורג במקום החמישי בקרב האתרים הפופולריים בישראל.