אושר בטרומית: תוסר ההגבלה על מספר השותפים במשרדי עו"ד ורו"ח

עפ"י הצעת החוק של ח"כ יריב לוין ועו"ד יורי גיא-רון, מספר השותפים המותר בשותפות מקצועית של עו"ד ורו"ח יהיה בלתי מוגבל - וזאת במקום המגבלה הקיימת כיום בחוק לפיה מספר השותפים המקסימלי יעמוד על 50

הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ יריב לוין (ליכוד), המבטלת את ההגבלה שחלה על מספר השותפים במשרדי עורכי הדין ובמשרדי רואי חשבון.

על-פי הצעת החוק, מספר השותפים המותר בשותפות מקצועית של עורכי דין ורואי חשבון לצורך עיסוק במקצועם יהיה בלתי מוגבל, וזאת במקום המגבלה הקיימת כיום בחוק הקובעת כי מספר השותפים המקסימלי יעמוד על 50.

בנוסף מסמיכה הצעת החוק את שר המשפטים לבטל את ההגבלה על מספר השותפים גם ביחס לשותפויות מקצועיות בענפים נוספים.

להצעת החוק שותף גם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון.

יוזמי ההצעה מסבירים כי ביטול ההגבלה הקיימת על מספר השותפים בשותפויות מקצועיות תמנע גם מצב לא רצוי, שבו צעירים רבים נאלצים להסתפק במעמדם כשכירים בשותפות רק משום שהשותפות הגיעה למכסת החברים המקסימלית, ולמרות היותם מתאימים מבחינת יכולת וכישורים למעמד של שותפים. כמו כן, הם טוענים כי תימנע הפרקטיקה הלא רצויה והמלאכותית הנהוגה כיום, לפיה נוצרות שותפויות בתוך שותפויות על מנת להתגבר על המגבלה של מכסת החברים הפורמלית.

"הגבלת מספר השותפים בשותפות מקצועית הינה ארכאית, אינה תואמת את העולם המסחרי של ימינו ומכבידה מאוד על פעולתם של עסקים רבים, בפרט בתחום עריכת הדין וראיית החשבון", אומר לוין. "תיקונו של מצב זה יסייע לצרף שותפים נוספים לעסקים בתחומים אלה, ויאפשר את הרחבת שיתופי-הפעולה הבינלאומיים ההכרחיים על מנת להגדיל את השוק ולהגביר את התעסוקה".

גיא-רון הוסיף כי "בעולם המקצועי המודרני שוב אין מקום להגביל את מספר השותפים. הן בשל ההתפתחות העסקית והמסחרית, הן בשל הליך הגלובליזציה של המקצועות החופשיים בעידן הכלכלה המתפתחות בכפר הגלובלי, והן לנוכח רצוננו לאפשר לדור הצעיר להשתלב בהנהגה העסקית של השותפויות הוותיקות".