גוגל התנצלה על תמונה פוגענית של מישל אובמה

גוגל ציינה, כי דירוג תוצאות החיפוש שלה מבוסס על עשרות אלפי פרמטרים המדרגים את חשיבות עמוד האינטרנט אליו מוצג הקישור ■ הבית הלבן סירב להגיב לידיעה

שירות חיפוש התמונות של גוגל מעלה לראש רשימת תוצאות החיפוש שלו למונח "מישל אובמה" תמונה של רעיית נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בעלת אופי גזעני, בה נראית הגברת הראשונה כבעלת פני קוף באמצעות עיבוד תמונה. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. הבית הלבן סירב להגיב לידיעה.

גוגל הצמידה לתוצאות החיפוש אזהרה כי הן עלולות להכיל תוכן פוגעני, בתוספת מכתב מטעם גוגל המתנצל על תוכנה הפוגעני של התמונה, המדגיש כי הם אינם תומכים בתפיסת העולם המשתמעת ממנה.

אלא שגוגל לא הסירה את התמונה, שעדיין מופיעה במקום הראשון בתוצאות החיפוש. גוגל ציינה, כי דירוג תוצאות החיפוש שלה מבוסס על עשרות אלפי פרמטרים המדרגים את חשיבות עמוד האינטרנט אליו מוצג הקישור וכי למרות העובדה שחלק מהתכנים המוצגים עלולים להיות פוגעניים, היא אינה מסירה תוצאות חיפוש באתרה רק על סמך תלונות מצידם של הגולשים כל עוד אינן עוברות על החוק.

התמונה הוסרה בעבר על-ידי גוגל לאחר שנתגלה כי האתר בו הוצגה הכיל וירוסים, אך אתר אחר העלה אותה.

ב-2004 התמודדה גוגל עם מקרה דומה, כאשר התמונה שעמדה בראש רשימת תוצאות החיפוש למונח "יהודי" הייתה בעלת מאפיינים אנטישמיים.