צים תובעת מבנק מזרחי להשיב 10 מיליון דולר שניטלו לא כדין

צים טוענת כי תקופה שבה גובש הסדר הנושים, היא ביקשה לנהל פעילותה השוטפת באמצעות חשבון בנק חדש ■ צים מציינת כי סכום של כעשרה מיליון דולר הועבר בשל טעות טכנית בתום לב לחשבון בו התקיים החוב והבנק ניצל טעות זו

חברת הספנות צים הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה נגד בנק המזרחי בה היא דורשת השבה של 10 מיליון דולר, שניטלו לטענתה שלא כדין על ידי הבנק.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין אלון פומרנץ, שי תמר ועומר מאירי ממשרד ליפא מאיר ושות', נטען כי בתקופה שבה גובש הסדר הנושים של החברה היא קיימה מול הנושים הפיננסיים שלה מצב של Standstill וביקשה לנהל את פעילותה הבנקאית השוטפת באמצעות חשבון בנק חדש בו לא יוכל הבנק לפרוע את חובות העבר של החברה.

צים מציינת בכתב התביעה כי סכום של כעשרה מיליון דולר שיועד לחשבון החדש, הועבר בשל טעות טכנית בתום לב של עובד זוטר יחסית בחברה לחשבון בו התקיים החוב, והבנק ללא הסכמתה של החברה וללא התראה עט על "ההזדמנות" כמוצא שלל רב, ביטל לאלתר את מסגרת האשראי שהיתה קיימת בחשבון אליו הועברו בטעות הסכומים האמורים ובאופן זה פרע וקיזז כביכול את חוב העבר של צים בסכום של כעשרה מיליון דולר.

"הנתבע ניצל באופן ציני טעות בתום לב של עובד התובעת, שהביאה להפקדת סכומים משמעותיים בחשבון אחר מהחשבון אליו הם יועדו", נאמר בכתב התביעה.