דובאי משכנעת את מחזיקי האג"ח להסכים לדחיית הפירעון

גלובס tv תנאי הדחייה אינם ברורים, אך הממשלה מהמרת על כך שרוב הסוקוק לפדיון בדצמבר מוחזקות כעת בדובאי או באבו דאבי

ממשלת דובאי מכינה קמפיין לשכנוע מחזיקי האג"ח שלה העומדות לפדיון בעוד כשבועיים להסכים לדחיית הפדיון, גם אם פירוש הדבר הוא שהאמירות הזו תרשום חדלות פירעון של חובות של חברה ממשלתית. כך מסרו היום (א') בנקאים במפרץ הפרסי.

משרד האוצר של דובאי אינו מתחשב כעת בתביעות המשפטיות שההחלטה הזו עלולה ליצור, והוא מתכנן ולפנות לציבור המקומי ולבעלי האג"ח האסלאמיות, סוקוק, בהיקף 4 מיליארד דולר (כולל ריבית) שהנפיקה נאחיל, חברת הבנייה הממשלתית. הפניה תיעשה באמצעות המנהל החדש שמארגן את החברה האם של נאחיל, דובאי וורלד.

מגייסים תמיכה

המטרה היא להשיג את הסכמתם של שלושה רבעים מקרב מחזיקי האג"ח לפי שווי, לדחיית הפירעון. לפי מקורות באמירות, דובאי תשיק גם מסע פרסום בעיתונות אותו ינהלו דמויות בכירות בוועדה הפיננסית העליונה באמירות ובמשרד האוצר שלה.

בנק רוטשילד, שמייעץ לדובאי וורלד זה כמה חודשים, ממשיך לעבוד עם חברה זו. לעומת זאת, פסק דויטשה בנק , נושה גדול של החברה, לייעץ לה, לפי מקורות בנקאיים.

תנאי דחיית הפירעון של הסוקוק (אג"ח) של נאחיל אינם ברורים, אך הממשלה מהמרת על כך שרוב הסוקוק לפדיון בדצמבר מוחזקות כעת בדובאי או באבו דאבי, מה שיקל עליה לשכנע את בעלי האג"ח הללו לדחיית פירעון.

"לדובאי יש כעת מעט מאוד נזילות, ויהיה צורך להקצות משאבים בצורה זהירה מאוד בשנים הקרובות. היא אינה יכולה לחלץ את נאחיל", אמר בנקאי המקורב לחברה.

הבנק המרכזי יתערב?

השמועות אומרות שייכן שהבנק המרכזי של איחוד האמירויות, ששוכן באבו דאבי, יערוב לחשיפת הבנקים של אבו דאבי לחובות של דובאי וורלד. החובות במצוקה של חברה זו הם 25 מיליארד דולר, מתוך חובות של 40 מיליארד דולר וסך התחייבויות של 65 מיליארד דולר. מקורות אחרים אומרים שלא ברור איך יפעל הבנק המרכזי, אם בכלל.

"אם דובאי וורלד תשלם 50 סנט לדולר, הבנקים יקבלו הגנה", אמר בנקאי שמקורב לדיונים. "בהתחשב בפוטנציאל להתמוססות מערכתית באזור כולו, הבנק המרכזי יצטרך לומר משהו, גם אם זו תהיה רק חזרה על כך שהפיקדונות הבנקאיים מובטחים, או שהם יערבו לאג"ח הבנקאיות של האזור".