רני רהב: "אם אתה לא בעיתון הכלכלי - אתה לא קיים"

איש יחסי הציבור בכנס אילת לעיתונות: "העיתונות בעולם צריכה ללמוד מהעיתונות הישראלית הכלכלית" ■ "יש אנשים שלא יוצאים מהבית בגלל הכותרות שכותבים עליהם - אין טייקון שהעיתונות הכלכלית לא שחטה פה"

"אם אתה לא בעיתון הכלכלי, אתה לא קיים", כך אמר הבוקר (ב') איש יחסי הציבור רני רהב בדיון בכנס אילת לעיתונות. בדיון התפתח עימות בין רהב לעיתונאית אורלי וילנאי.

וילנאי, שהנחתה את הפאנל שעסק בעיתונות נכלכלית, האשימה שחלק ניכר מהעיתונות הוא פרי הודעות לעיתונות של יחסי הציבור. "את חיה בסרט", אמר לה רהב, "והלוואי והייתי יכול להשתתף בסרט הזה. את לא יודעת מה קורה היום, זו קלישאה של לפני 20 שנה. האמת לא תמיד נעימה ללקוחות שלי, אבל אנחנו יודעים להתמודד עם זה. העיתונות הכלכלית היא מקצועית. יש כל יום אנשים שלא יוצאים מהבית בגלל הכותרות שכותבים עליהם".

בפאנל השתתפו עורך מגזין "פירמה" של "גלובס" רותם דנון, מנכ"ל מכון הייצוא אבי חפץ, הפרשן הכלכלי של "הארץ" נחמיה שטרסלר, כתב חדשות 2 מנחם הורביץ וד"ר נעם יורן מאוניברסיטת בן גוריון. רהב תקף גם את דבריה של וילנאי, לפיהם אין יותר תחקירים בעיתונות הכלכלית. "העיתונות בעולם צריכה ללמוד מהעיתונות הישראלית הכלכלית", אמר רהב, "זה לא תחקירים כמו שאת עושה שאת שוכבת במארבים של הצבא, אבל אלו תחקירים. אין טייקון שהעיתונות הכלכלית לא שחטה פה".

דנון הוסיף לדבריו של רהב ואמר, "כי המציאות הכלכלית בעיתונות צימצמה את התחקירים הרחבים אבל בהחלט מלאה בתחקירים, מהירים ומתומצתים יותר".

רהב כינה בדיון את תביעת הדיבה של יו"ר הכנסת ראובן ריבלין נגד חדשות ערוץ 2 "פאתטית".

הדברים נאמרו לאחר שחפץ אמר כי המו"לים לא מוכנים לתחקירים משום שהם לא מוכנים להשקיע כסף. רהב הציע למו"לים לתבוע את חפץ. בדיון אמר הורביץ כי ב"תוכנית החיסכון" של חדשות 2, "אין תוכן שיווקי, לא מממנים אותנו ולא נותנים לנו מתנות". הורביץ אמר גם כי הרכילות הכלכלית, היא החלק המעניין ביותר בעיתונות הכלכלית ו"כולם רוצים להיות שם".