הרייטינג לשידור של ברצלונה-ריאל מדריד בערוץ הספורט: 8.4%

מדובר בנתון צפייה גבוה במיוחד, בהתחשב בעובדה שהמשחק שודר במקביל לפרק ההדחה של "האח הגדול" ■ בסוף השבוע נוספו לערוץ הספורט קרוב ל-4,000 מנויים לערוץ ה-HD, שהעביר את המשחק

שידור משחק הכדורגל אתמול (א') בין ברצלונה לריאל מדריד הביא רייטינג ממוצע של 8.4%. הנתונים מתייחסים לנתוני הצפייה בערוץ הפתוח של ערוץ הספורט, ספורט 5, ואינם כוללים את הצפייה בערוץ ספורט 5 HD. הרייטינג שנרשם ב"פיק" הסתכם ב-10%.

המשחק שודר בין השעות 20:00 ל-22:00 בערב, ופגע ככל הנראה בעיקר באחוזי הצפייה של ערוץ 10. "חדשות ערוץ 10" הביאו אתמול נתון נמוך במיוחד של 6.9% צפייה בלבד בקרב משקי בית יהודיים. התוכנית ששודרה לאחר מכן, "אורלי וגיא בעמ", הביאה רק 7% בקירוב.

יש לציין שנתון הצפייה ב"אל-קלאסיקו" גבוה במיוחד, לנוכח העובדה שהמשחק שודר מול פרק ההדחה של "האח הגדול" בערוץ 2, שהביא אתמול 30.5% צפייה.

בניגוד לערוצי הברודקאסט המסחריים, 2 ו-10, ערוץ הספורט לא נהנה ישירות מעלייה בצפייה. חסויות סביב משחק כזה נסגרות בעסקאות שנתיות מול מפרסמים, אולם לקראת השידור חל שיפור ברכישת מנויים לערוץ ה-HD, שהעביר במקביל את ההתמודדות. על-פי נתונים שהגיעו ל"גלובס", רק בסוף השבוע האחרון נוספו קרוב ל-4,000 מנויים לשירות, וכאן למעשה טמון הרווח המשמעותי של ערוץ הספורט.

אגב, המשחק בין ריאל לברצלונה בשנה שעברה רשם רייטינג של 17%, אז הוא שודר בערוץ הספורט ביום שבת בשעה 11:00 בלילה ולא נאלץ להתמודד מול מושכי רייטינג משמעותיים דוגמת "האח הגדול".