ראש עיריית אריאל: "כשאני קורא 'הארץ' אני אומר דע את האויב"

רון נחמן בכנס אילת לעיתונות: "המנוי שאני חושב שנותן לי פרספקטיבה אמיתית הוא 'גלובס'" ■ עורך "הארץ" דב אלפון אמר כי אין לו כוונה להיות נחמד לקוראיו: "הם עושים מנוי כדי לחטוף קריזה בבוקר"

"התקשורת לא מייצגת את דעת הציבור", כך אמר הבוקר (ג') שר המדע, דניאל הרשקוביץ', בכנס אילת לעיתונות.

בדיון שעסק בשאלה האם התקשורת שמאלנית, השיב השר בחיוב ואמר: "אני חושב שהשאלה צריכה להיות גם אם היא יהודית או ציונית?".

לדבריו, התקשורת נמנעת מלסקר נושאים הקשורים לעולם הימני-דתי, כגון יום הזיכרון לרחל אימנו שלא סוקר, וכן פעולות מחאה נגד הקפאת הבנייה בהתיישבויות שמעבר לקו הירוק, שלא סוקרו גם הן.

"נעם סולברג לא הוצג כמועמד סופי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה רק בגלל התקשורת. הוא נפסל על-ידי התקשורת", אמר השר, "כמו שאמר ירון לונדון כי הוא מתנחל ודתי. צריך להבדיל בין עובדות לבין הצבע שאנחנו נותנים לעובדות".

לדבריו, האשם הוא גם בציבור הימני, "כיון שהמודעות לחשיבות התקשורת בציבור הימני היא הרבה יותר נמוכה. הדבר הזה משתנה. בכל מקצוע אנחנו נדרשים לאתיקה בסיסית, אינטגריטי, יש אובייקטיביות ויש צורך להצניע מה שאנחנו חושבים", אמר הרשקוביץ'.

"כאשר 80 תלמידי שמינית כותבים שהם לא ישרתו בצבא - חיבקו אותם בעיתונות, גם ב'הארץ'. זו לא היתה אותה סיטואציה עם חיילי חטיבת כפיר", אמר השר הרשקוביץ', שטען כי העיתונות הולכת לכיוון א-ציוני.

עורך "הארץ", דב אלפון, שהשתתף בדיון, נשאל על-ידי המנחה רותם אברוצקי (ערוץ 1) האם העיתון בראשו הוא עומד שמאלני. "השאלה מגוחכת", אמר אלפון, "התקשורת היא ימנית, ולכן 'הארץ' נתפס כשמאלני. אנחנו מדברים על תחנות טלוויזיה המבוססות רייטינג, תחנת הרדיו הפופולרית בארץ שהיא של הצבא - שזו אנומליה, רדיו ציבורי ועיתונות פרטית שמחפשת לשקף את טעם הקהל היא ימנית ומנסה להתחנף לדעת הקהל - במקום לשקף את מה שקורה באמת בוושינגטון או בשטחים. 'הארץ' נתפס כשמאלני כי הוא עיתון, וכל השאר ימניים".

לדברי אלפון, אין לו כל כוונה להיות נחמד לקוראיו. "הם עושים מנוי ל'הארץ' כדי לחטוף קריזה בבוקר", אמר.

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, אמר כי "יש הטייה גדולה מאוד בעיתון 'הארץ'. אני תמיד מתנחל. אני לא דתי, ואין לי כיפה. אריאל היא תמיד התנחלות עבור עיתון 'הארץ'. התקשורת קובעת באמצעות המילים את האג'נדה, והדבר הזה חמור ביותר".

נחמן סיפר כיצד העורך הקודם של העיתון, דיוויד לנדאו, שינה לבקשתו את איור מזג-האוויר מדיווח על מעלות החום בשכם לדיווח על אריאל.

לדבריו, "ככל שיש יותר הטרוגניות - כך זה צריך להיות, אבל אני רוצה שהמשחק יהיה הוגן. כשאני קורא את עיתון 'הארץ' אני אומר 'דע את האויב'. כשאני קורא את 'ידיעות אחרונות', אני לא יודע איפה אני. אני קורא את נחום ברנע ואת שמעון שיפר, והם פעם לכאן ופעם לכאן. המנוי שאני חושב שנותן לי פרספקטיבה אמיתית הוא 'גלובס'".