שחיקה ברווחי המשביר לצרכן: 481 אלף שקל בלבד ב-9 חודשים

זאת לעומת 14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ■ בשורת הרווח הנקי רשמה החברה רווח של 4.2 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

רשת המשביר לצרכן סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 707.4 מיליון שקל - גידול של 7% בקירוב לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה עמדו הכנסות החברה על 1,780.7 מיליון שקל - גידול של 11% בקירוב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לדברי החברה, הגידול לעיל נבע מצמיחה בפעילות השוטפת של המשביר לצרכן, מפעילות סניפים חדשים שנפתחו בשנתיים האחרונות, מאיחוד פעילות של חברה-בת ומקיזוז הקיטון ההכנסות מתחום התיירות.

הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון השלישי של השנה על 25.9 מיליון שקל (3.7% מההכנסות), לעומת 32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (4.8% מההכנסות). לדברי החברה, הירידה ברווחיות התפעולית נבעה מהגידול בהוצאות ההנהלה והכלליות וכן בהוצאות המכירה והשיווק, שגדלו בין היתר על רקע פתיחת סניפים חדשים.

בשורת הרווח הנקי רשמה החברה רווח של 4.2 מיליון שקל, לעומת 11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לירידה ברווח הנקי תרם גם הפסד של 10.8 מיליון שקל בגין פעילות שהופסקה.

מתחילת השנה נערם הפסד זה לסכום של 28.7 מיליון שקל, וכך נשחק הרווח הנקי של החברה ב-3 הרבעונים הראשונים של השנה לרמה של 481 אלף שקל בלבד, לעומת 14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מהתפלגות הכנסות החברה לפי סוגי פעילות עולה כי בתי הכלבו היו אחראים לשיעור של 25.3% מסך ההכנסות, תחומי הקוסמטיקה והדראגסטור היו אחראים לשיעור של 39.4%, ואילו תחום התיירות היה אחראי לשיעור של 6.9% מהכנסות, נכון לרבעון השלישי של השנה.

המשביר לצרכן, שבשליטת רמי שביט, מפעילה בתי כלבו בתחומי האופנה, עולם הבית והזכיינות. הרשת מונה 34 סניפים (29 חנויות ועוד 5 חנויות קונספט).

החברה נסחרת לפי שווי של 362 מיליון שקל, לאחר שמנייתה נסקה בשנה האחרונה בשיעור של 143%.