הממשלה גייסה אשראי של 141 מיליון אירו לטובת חיסכון במים

המימון - מהבנק האירופאי להשקעות ■ ההלוואה, ניתנה לממשלת ישראל לצורך מימון פרויקטים בתחום המים - תשתיות ביוב והשבת קולחין ■ ההלוואה הינה לתקופה של 20 שנה עם "גרייס" ל-4 השנים הראשונות על הקרן

מדינת ישראל מעלה הילוך נוסף בניסיונותיה להקל את מצוקת המים. החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, השלים השבוע גיוס של 141.1 מיליון אורו מהבנק האירופאי להשקעות - EIB.

ההלוואה, ניתנה לממשלת ישראל לצורך מימון פרויקטים בתחום המים - תשתיות ביוב והשבת קולחין. פרויקטים אלו נועדו להפקת מי קולחין להשקיה חקלאית ובכך יביאו לחסכון במים שפירים שעלותם גבוהה.

ההלוואה הינה לתקופה של 20 שנה עם "גרייס" (דחיית תשלומים) ל-4 השנים הראשונות על הקרן. ההלוואה ניתנת לממשלת ישראל בתנאים מועדפים והיא תחסוך לממשלה סכום משמעותי בהשוואה לגיוס הכספים בחו"ל.

שר האוצר, יובל שטייניץ מסר כי "ההלוואה מהווה את המשיכה הראשונה על פי הסכם פיננסי בסך 200 מיליון אורו שנחתם בין ממשלת ישראל והבנק האירופאי להשקעות בדצמבר 2006, שמטרתו הפקת מי קולחין להשקיה וקידום פיתוח תשתיות הביוב, בדגש על אזורי הפריפריה".

החשכ"ל אמר כי "ההלוואה מהבנק האירופאי משתלבת היטב עם מטרות גיוון תמהיל החוב החיצוני של ממשלת ישראל והוזלת עלויות גיוס ההון ובד בבד עוזרת בקידום פרויקטים חשובים ומעודדי צמיחה בתחום תשתיות הביוב והמים".