גייתנר: "בכוונת הממשל לסיים בקרוב את תוכנית החילוץ"

טימות'י גייתנר אמר היום בוועדת החקלאות של הסנאט: "אין דבר שהיה משמח אותי יותר" והתכוון להפסקת התמיכה הממשלתית במערכת הפיננסית בארה"ב במסגרת תוכנית החילוץ שהיקפה 700 מיליארד דולר

שר האוצרהאמריקני, טימותי גייתנר אמר היום בוועדת החקלאות של הסנאט: "אין דבר שהיה משמח אותי יותר" והתכוון להפסקת התמיכה הממשלתית במערכת הפיננסית בארה"ב במסגרת תוכנית החילוץ שהיקפה 700 מיליארד דולר. גייתנר אישר הערב כי בכוונת הממשל לסיים בקרוב את תוכנית החילוץ. גייתנר אמנם לא סיפק פרטים נוספים אך ציין כי הממשל קרוב לנקודה בה "נוכל להפחית את מעורבותינו בתוכנית זו" ולסיימה.

גייתנר גם אמר כי דרושה חקיקה שתביא לשקיפות לשוק הנגזרים הגלובלי שאינו פועל תחת רגולציה והיקפו נאמד ב-600 טריליון דולר (נציין כי בשוק זה נכלל גם המסחר במט"ח), זאת על מנת לשקם את האמון במערכת הפיננסית בארה"ב.

באותו הזמן, בקצה אחר של בית הנבחרים בוושינגטון, הצביע פאנל מרכזי על הטלה של מגבלות חדשות על הבנקים הגדולים בוול סטריט, זהו צעד חשוב לכיוון של שינויים גורפים ברגולציה הפיננסית בארה"ב, אשר צפוים לכלול גם הגבלות חדשות על הפעילות בשוק הנגזרים. בשבוע הבא צפויה הצבעה כללית של בית הנבחרים בעניין הרפורמה ברגולציה הפיננסית. גייתנר אמר כי יש סיכוי טוב כי החקיקה תעבור בשנה הקרובה.

נזכיר כי ב-19 בנובמבר אמר גייתנר כי "נותרו מקורות משמעותיים בקרן ה-TARP אשר ניתן להשתמש בהם על מנת להפחית את החוב הלאומי", אשר גדל בעקבות השיא אליו הגיע הגירעון התקציבי שהסתכם בשנה שהסתיימה בסוף ספטמבר ב-1.42 טריליון דולר.