"לכו למזרח" - קרן פימקו של ביל גרוס מהמרת על היואן הסיני

סין שמחזיקה ברצועת ניוד של 0.5% על היואן, השאירה אותו על שער של כ-6.83 יואן לדולר מאז יולי 2008 ■ "הייסוף של היואן יאפשר למטבעות נוספים באסיה להתחזק ולתמוך בצמיחה של אסיה"

קרן פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, בניהולו של "מלך האג"ח", ביל גרוס, טעונת כי סין תשחרר את רצועת הניוד על המטבע הסיני, היואן, ועל כן מדובר בהשקעה מבטיחה.

"לך למזרח, בחור צעיר", כתב מייקל גומז, ראש מחלקת המחקר של השווקים המתעוררים בקרן פימקו. "התשואות הנמוכות על השקעות גלובליות צפויות לפגוע בצמיחה המצרפית של התמ"ג העולמי" נכתב בדו"ח של פימקו.

סין שמחזיקה ברצועת ניוד של 0.5% על היואן, השאירה אותו על שער של כ-6.83 יואן לדולר מאז יולי 2008 על מנת לעודד את היצוא מסין. "הייסוף של היואן יאפשר למטבעות נוספים באסיה להתחזק ולתמוך בצמיחה של אסיה". הממשל הסיני איפשר ליואן לטפס ב-21% מאז הופסקה ההצמדה לדולר ביולי 2005. הדולר נסחר כעת על רמה של 6.8269 יואן לדולר.

גומז התייחס גם למשבר החוב בדובאי; "דובאי וורלד, חברת האחזקות הריבונית של דובאי, ששואפת לדחות תשלומים על חוב בהיקף 59 מיליארד דולר, מוכיחה כי אסור למשקיעים לשכוח את לקחי המשבר".

עסקות הפורווד על היואן ל-12 חודשים עומדות על 6.6225 יואן לדולר ומצביעות על כך שהיואן יתחזק בשנה הקרובה ב-3% ביחס לדולר. עסקת פורוורד היא עסקה המבוצעת היום לתקופה של יותר משני ימי עסקים (ערך ספוט). קצב קידום העסקה (Forward Rate) מורכב מתעריף הספוט פלוס או מינוס הפרשי הריבית בין שני המטבעות במרוצת הזמן.

מדד MSCI העולמי זינק ב-28% מאז תחילת השנה, והביא כלכלנים כמו נוריאל רוביני, להזהיר מפני "בועה" בשווקים הפיננסים.