ח"כ בן סימון: "ראש הממשלה אמר - עסקת שליט תוך שבועיים"

רמז בן סימון כי ברגותי, שנידון לארבעה מאסרי עולם בישראל, צפוי דווקא לצאת לחופשי ■ מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הדברים המיוחסים לראש הממשלה בכלי התקשורת לא נאמרו על ידו מעולם"

"לפי הבנתי מראש הממשלה בנימין נתניהו, עסקת שליט תצא לפועל בתוך שבועיים", כך אמר היום (שבת) חבר הכנסת דינאל בן סימון ב"שבתרבות" בבאר שבע. לאחר הדיווחים האחרונים שהגיעו בעיקר ממקורות ערבים, מתקבלת התייחסות ראשונה ממי שהיה ראש סיעת העבודה עד לאחרונה.

"תוך שבועיים יציגו את העסקה לציבור", אמר בן סימון בשיחה שקיים עם חדשות 2 באינטרנט לאחר האירוע. "על סמך מה שמתגבש בלשכת ראש הממשלה, תוך שבועיים יגישו מתווה גמור של עסקה". על אף הדיווחים לפיהם ראש התנזים לשעבר בגדה מרואן ברגותי לא יכלל בעסקה, רמז בן סימון כי ברגותי, שנידון לארבעה מאסרי עולם בישראל, צפוי דווקא לצאת לחופשי.

"הוא נמצא ברשימות וייתכן שבעוד שנתיים ישראל תשב מולו. הכסא מלבין את העבר והעתיד. הוויכוח הוא איך לחסום את חמאס ולגייס מנהיג בשטחים, ויש ויכוח באיזו מידה להפוך אותו למנהיג או לא. יש דיונים האם להציבו ברמאללה או לשלחו לתקופת צינון בחו"ל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הדברים המיוחסים בשעה האחרונה כביכול לראש הממשלה בכלי התקשורת בהקשר לגלעד שליט לא נאמרו על ידו מעולם, לא לאישיות פוליטית ולא לאף אחד אחר".

השר לביטחון פנים: "נגד עסקות טיעון עם עבריינים"

בנוסף לחבר הכנסת בן סימון, התארח ב"שבתרבות" גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'' שיצא נגד מערכת המשפט. אהרונוביץ' ניצל את הבמה כדי להתייחס לפרקליטות שממהרת לדבריו לבצע עסקות טיעון עם עבריינים.

"עדיף שעבריין ייצא זכאי מאשר שיורשע במסגרת עסקת טיעון, אני בעד לא לבצע שום עסקת טיעון עם עבריין כזה או אחר", ציין השר והוסיף "אני בעד הרשעות מלאות ולא קיצורים. אני לא מרוצה מזה שאין החמרה וענישה לעבריינים. צריך לבצע את הבניית הפשיעה ולהטיל עונשי מינימום ברורים. לא יכול להיות שיקלו עם אותם עבריינים".

"אני חש שיש הבנה גוברת במערכת המשפט לגבי המסר התקיף ולגבי אותם עבריינים, והחמרת הענישה במגמת עלייה", ציין השר. "המסר הוא לא להחליש את ההרתעה במאבק בפשיעה ולגבות את רשויות האכיפה".