מניות מליסרון וגב-ים חזרו לשיא

13 מניות מתוך 15 מניות המדד עלו השבוע, ובראשן בריטיש ישראל שזינקה ב-9%

השבוע האחרון והראשון בדצמבר התאפיין בפעלתנות-יתר בקרב חברות הנדל"ן. מדד נדל"ן 15 הבורסאי הציג תשואה שבועית משופרת ביחס למדד כחול-לבן, בו נסחרות רק חברות המייצרות הכנסות בעיקר בישראל, אולם עדיין נותר מאחור בתשואה מתחילת שנה.

13 מניות מתוך 15 מניות המדד עלו השבוע, ובראשן בריטיש ישראל שזינקה ב-9%. הסיבות לכך מגוונות: השתתפותה במכרז השוק הסיטונאי (לצד תדהר, חבס, מגדל, ורוגובין), גידול עצום ברווח הודות להקטנת העתודה להפרשה למס, והכרזה על חלוקה מתוכננת של 18.8 מיליון שקל כדיבידנד.

מי שכבר חילקה השבוע דיבידנד השבוע היתה מליסרון, שעברה שבוע עמוס לא פחות, שבסיומו חזרה המניה לרמת שיא. את השבוע סיימה מליסרון כשגייסה 169.4 מיליון שקל במסגרת הרחבת סדרה ד', הפעם ללא בטחונות.

גם גב-ים חזרה השבוע לרמת השיא, על רקע אישרור דירוג האשראי שלה על-ידי S&P מעלות. בין השורות, מזהירה מעלות מפני חליבת דיבידנדים שלה (לגב-ים אין מדיניות חלוקה מוצהרת) בידי החברה האם, נכסים ובנין, אף היא חברה במדד שגייסה אג"ח רק לפני שבועיים. גם גידול משמעותי בפעילות היזמית עשוי להוות סיכון לדירוג.

לא נסתרה מעינינו גם ההתאוששות המרשימה שהציגה ישרס בעקבות דו"חותיה הכספיים. רווחיה הרבעוניים זינקו פי 3.5, למרות שמתחילת השנה עדיין מדובר בהפסד מצטבר (ארז וולברג).