טייגר וודס - הנמר ששאג

כוכב הגולף היה דמות לחיקוי, פילנתרופ נדיב ואיש משפחה נאמן. האמנם?

במהדורת 2008 של המשחק PGA Tour, בכיכובו של שחקן הגולף האגדי טייגר וודס, קרתה תקלה: האווטאר של וודס במשחק יכול להלך במים ולחבוט בכדור גולף הצף עליהם. ה"גליץ'" הזה נתגלה למשתמשים במשחק, והפך במהרה לקליפ ביו-טיוב.

תשובתה של EA, יצרנית המשחק, לא איחרה לבוא: החברה הפיקה קליפ המראה את טייגר וודס האמיתי מגיע אל שפת אגם, חולץ את נעליו, נכנס אל המים ומכה בכדור גולף המונח לו על עלה צף. החבטה המושלמת גורמת לכדור לעוף עשרות מטרים וליפול בדיוק מפתיע על משטח דשא מרוחק, משם הוא מתגלגל לאיטו אל חור המטרה. הקליפ, שזכה ליותר מ-4 מיליון צופים ביו-טיוב, מסתיים בהצהרה מטעם EA: "זה לא היה גליץ'. הוא (וודס) פשוט כל כך טוב".

זוהי רק דוגמה קטנה לקמפיין הדיגיטלי שתרם רבות לעיצוב דמותו של טייגר וודס, לא רק ככוכב על, אלא כדמות לחיקוי, פילנתרופ נדיב וכמובן - איש משפחה נאמן. ואולם, הדמות האידיאלית הזו ניזוקה קשות בשבוע שעבר, עקב הסתבכותו האומללה בפרשייה שעדיין לא נסתיימה. לפני כעשרה ימים נפצע וודס קל ומכוניתו ניזוקה קשה בהתנגשות לילית בעץ, כמה עשרות מטרים מפתח ביתו. המשטרה פסלה את האפשרות שוודס נהג בשכרות.

במהרה הסתבר, שהרקע לתאונה היה מריבה קשה עם אשתו, אלין, שגילתה כי הוא מנהל פרשיית אהבים עם אישה אחרת. אתרים שונים באינטרנט טוענים שאשתו של וודס חבטה בו וברכבו בחוזקה, אולי בעזרת מקל גולף, והתאונה בעצם בוימה בכדי לכסות על הבושה. אתרים יותר סלחניים מייחסים לוודס סערת רגשות, שגרמה לו לנהוג בהיסח הדעת ולהתנגש בעץ.

בינתיים, הופיעה מאהבת כלשהי שהציגה לצהובונים קלטת לוהטת בה נשמע (לכאורה) השחקן אומר: "היי, זה טייגר. אני צריך שתעשי לי טובה ענקית. אשתי בדקה את הסלולרי שלי ועלולה להתקשר אלייך. אז אם את יכולה, הסירי את שמך מההודעה הקולית".

רחוק מלהיות מושלם

אתר האינטרנט הרשמי של טייגר וודס הוא דוגמה ומופת לאתר ווב 2.0 מתקדם ביותר. מי שעיין באתר הזה אמש התקשה למצוא בו תזכורת כלשהי לסערה המשתוללת סביב האיש. רק לינק תמים, תחת הכותרת "טייגר דן במצב הנוכחי", הפנה את המבקר למכתב שכתב טייגר וודס למיליוני מעריציו.

"איכזבתי את משפחתי, ואני מצטער על כך בכל ליבי", כותב וודס, ומוסיף: "אני רחוק מלהיות מושלם. אני מטפל בהתנהגותי זו ובכשלונותיי האישיים ביחד עם משפחתי, מאחורי דלתיים סגורות". אמירה ממשעשעת משהו נוכח העובדה שהמכתב האישי הזה מופיע באתר אינטרנט הפתוח לכל.

נכון לכתיבת שורות אלה (יום א' בבוקר), הגיבו על המכתב 19,291 איש. מי שעיין בתגובות הקוראים, התקשה למצוא שם ולו מגיב אחד שגינה את וודס על מעשיו.

דף הפייסבוק של טייגר וודס עשוי גם הוא באופן מקצועי ביותר. למרבה האירוניה, טייגר לא מחק הגיגים אותם מצא לנכון להציב בדף ב-14 באוקטובר: "אנשים שואלים אותי מדוע אלין ואני ממעטים להופיע במדורי הרכילות והטבלואידים. אני חושב שלא משכנו יותר מדי תשומת לב של המדיה, כי בעצם אנחנו די משעממים...". על כך הגיב הקורא רוג'ר סמית: "Not any more!".