מי המאמן שירוויח הכי הרבה כסף במונדיאל?

קאפלו מנבחרת אנגליה נהנה משכר שנתי של 8.8 מיליון אירו ■ בתחתית דירוג השכר של מאמני דרום אפריקה 2010 עומד שאיבו אמודו הניגרי (125 אלף אירו) ■ וכמה מרוויחים דייגו מראדונה בארגנטינה ודונגה בברזיל?

פאביו קאפלו הוא המאמן שירוויח את השכר הגבוה ביותר מבין מאמני הנבחרות שהעפילו למונדיאל שייערך בקיץ. כך עולה מנתונים שפירסם אתר עסקי הכדורגל Futbol Finance. המנג'ר האיטלקי של נבחרת אנגליה מקבל 8.8 מיליון אירו בעונה, כאשר בתחתית דירוג השכר של מאמני דרום אפריקה 2010 עומד שאיבו אמודו הניגרי, שמסתפק בשכר שנתי של 125 אלף אירו.

יש לציין כי רוב מאמני הנבחרות נהנים גם מבונוסים שונים, מעבר לשכר הבסיס אותו הם מקבלים. לדוגמא, ריימון דומנאק, מאמן הנבחרת הצרפתית, שמרוויח רק 560 אלף אירו כשכר בסיס, אבל מקבל 1.1 מיליון אירו עבור ההעפלה למונדיאל, 30 אלף אירו עבור כל ניצחון שהוא משיג ו-15 אלף אירו עבור תיקו.

מיד אחרי קאפלו בדירוג המרוויחים נמצא מרצ'לו ליפי, מאמן הנבחרת האיטלקית, עם שכר שנתי של 3 מיליון אירו. יואכים לאב מנבחרת גרמניה שלישי עם 2.5 מיליון אירו בעונה, רביעי ברט ואן מרוויק מהולנד (1.8) וחמישי אוטמאר היצפלד של שווייץ (1.75). ויסנטה דל בוסקה, שמאמן את אלופת אירופה ספרד, מקבל 1.5 מיליון אירו מדי עונה. קרלוס קירוש מנבחרת פורטוגל מרוויח 1.35 מיליון, ופים ורביק מנבחרת אוסטרליה נהנה מ-1.2 מיליון אירו בעונה.

דייגו מראדונה, מאמן נבחרת ארגנטינה, מקבל 800 אלף אירו בשנה עבור הג'וב שלו, שכר זהה לזה של עמיתו מנבחרת ברזיל, דונגה. אוטו ריהאגל הגרמני, שמאמן את נבחרת יוון, מקבל 750 אלף אירו מדי עונה.