31. דודי ויסמן, בעלי קבוצת דור אלון
נימוקים לבחירה: מוביל את אחת הקבוצות הגדולות במשק. השנה הגדיל את פעילות דור אלון בתחום הקמעונאי, כולל הרחבת מספר חנויות הנוחות אלונית ורשת AM:PM. בנוסף, היה בין המשקיעים בפרויקט הגז הטבעי תמר (4%)
דודי ויסמן, מה המהלך החשוב שעשית השנה?

"ניצול השינויים בשוק ויצירת רווח של 200 מיליון דולר בבתי הזיקוק בארה"ב, במהלך חריג שזכה להרבה תשבחות. רק שבעה חודשים קודם לכן קנינו בית זיקוק במחיר מצוין של 330 מיליון דולר, ואז הקטנו את מחיר הרכישה בחצי.

"השנה גם היו לנו 'זכיות בפיס' בפרוייקט הגז הטבעי שאנחנו שותפים בו. המהלך הזה היה כנגד כל הדעות. תמיד עוברים לי בראש הדברים האישיים, שמזדקקים לוויכוח קבוע: האם נכון לשחק במגרש הזה שבו מזהים הזדמנות בשוק בתקופה לא קלה, או לא. ההחלטה אצלנו הייתה לשחק בצורה זהירה, ואז אתה מרגיש שניצחת בהחלטה ובתוצאה.

"מבחינת המדינה, מדובר בתוצאות בלתי רגילות. כשקיבלתי את ההודעה על גילוי הגז הייתי בארה"ב בישיבת הנהלה בדאלאס, שהיא מדינת הקידוחים. זה נתן לי הזדמנות לעקוץ אותם, שהגז הוא לא רק שם, אלא גם אצלנו בישראל הקטנה".

אלו קשיים חווית השנה?

"הקשיים בחברות שלנו לא היו בישראל, לשמחתי, אבל במסגרת הפעילות שלנו בארה"ב חלק ממקורות המימון נסגרו או צומצמו והיינו צריכים למצוא חלופות. בארץ החיים נמשכו כרגיל, אבל בארה"ב עבדנו עם גופים בנקאיים שחלקם לא קיימים היום וחלקם סגרו את קווי האשראי.

"נדרשנו לתת אקסטרה מאמץ, אבל לאורך שנות הפעילות שלי התמודדתי עם אתגרים, אז זה לא היה חדש לי. הרי במהלך 16 שנות פעילות עלינו ממחזור כספי של אפס ל-30 מיליארד ומשישה עובדים ל-14 אלף".

חווית קושי אישי? פגיעה אישית?

"לא כל כך חוויתי את המשבר מבחינה אישית, מלבד העובדה שהייתי צריך לנסוע לארה"ב הרבה יותר ולהשקיע בפעילות שם".

מי מהווה עבורך מקור השראה?

"אבא שלי ז"ל. הוא תמיד לימד אותי ללכת עם האמת שלי ולא לסטות ממנה, גם אם משלמים עליה מחיר. אפשר היה לראות את זה בהתנהלות שלי מול החרדים בפרשת סניפי רבוע כחול ו-AM:PM. קל לעגל פינות ולא להתמודד, אבל אני בחרתי להתמודד".

מה התחזית הכלכלית שלך לשנה הבאה?

"נראה לי שיש בשוק אופטימיות יתר. אני מקווה שלא יהיה משבר נוסף".



נושאים: דודי ויסמן