גוגל משיקה מיזם לקריאת חדשות באינטרנט בשיתוף העיתונים הגדולים

במסגרת מיזם Living Stories יאוחדו דיווחים, לינקים, סרטים ומאמרי דעות על אותו נושא תחת כתובת אינטרנט אחת

חברת גוגל משתפת פעולה עם העיתונים המובילים בארה"ב במיזם חדשות באינטרנט. גוגל, בצוותא עם העיתונים "ניו-יורק טיימס" ו"וושינגטון פוסט", חשפה מיזם ניסויי חדשני בתחום החדשות באינטרנט הנקרא Living Strories (סיפורים חיים), שהוגדר על-ידי 3 הגופים כ"דרך דינמית לקרוא חדשות ברשת".

"הרעיון העומד מאחורי Living Stories הוא להתנסות בפורמט חדש של כיסוי חדשותי מקוון" מסרו נהא סינג, מהנדס תוכנה בגוגל, וג'וש כהן, מנהל המוצר של החברה.

"אנו שמחים ללמוד מהניסוי הזה ומקווים כי בסופו של דבר נהפוך את הכלים המשמשים בו לזמינים עבור כל מו"ל הרוצה להשתמש בו", נכתב ב"וושינגטון פוסט".

במסגרת Living Stories יאוחדו דיווחים על אותו נושא תחת כתובת אינטרנט אחת. כך, למשל, סיקור של ה"ניו-יורק טיימס" לגבי המלחמה באפגניסטן יופיע באותו עמוד אינטרנט שיכלול קישורים לידיעות חדשותיות, סרטוני וידיאו, תמונות ומאמרי דעה בעניין. כמו כן יכלול העמוד סיכומים של ההתפתחויות האחרונות בנושא, פרופילים של דמויות מרכזיות בו ותיאור כרונולוגי המכיל ציוני דרך חשובים בו. הגולשים יוכלו לבחור כיצד לארגן את העמוד על-פי קטגוריות שונות.

החשיפה של המיזם באה על רקע ביקורת שהופנתה כלפי גוגל על-ידי מספר מוציאים לאור בארה"ב, שהאשימו את גוגל בהפקת רווחים באמצעות שימוש לא מורשה בתכנים חדשותיים.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הגיב להאשמות הללו במאמר דעה שפרסם בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", הנמצא בבעלותו של מרדוק, בו טען כי "בכירי העיתונות המתוסכלים מחפשים שעיר לעזאזל", עוד טען שמידט כי גוגל "מנסה לשתף פעולה עם המוציאים לאור כדי לסייע להם לפנות לקהל רחב יותר, וכן בכדי לשפר את הכנסותיהם הכספיות".