הסוף לפרשת הבקדייטינג: קומברס תשלם 200-250 מיליון דולר

עפ"י הפשרה המסתמנת בתביעה ייצוגית נגד החברה, מסתיימת הסאגה במסגרתה התברר כי קומברס ומנהליה גרמו למשקיעים הפסדים כבדים בעקבות תיארוך לאחור של מועדי מימוש אופציות ■ הערכה: קובי אלכסנדר ישלם 60 מ' ד'

פרשת הבקדייטינג (תיארוך לאחור) בחברת קומברס, שהולידה, בין השאר, תביעה ייצוגית נגדה החברה מצד המשקיעים, מתקרבת לסיום עם ההתקדמות המשמעותית במגעי הפשרה בין הצדדים.

ל"גלובס" נודע כי ספקית התוכנה ומערכות לבילינג ולשירותי תקשורת ומולטימדיה צפויה לשלם למשקיעים בחברה כ-200 עד 250 מיליון דולר כדי לסיים את התביעה הייצוגית שהגישו כנגדה בארה"ב. לפי ההערכות, קובי אלכסנדר, לשעבר האיש החזק בקומברס ומייסדה, שנמלט מארה"ב ומתגורר בנמיביה, ישלם במסגרת הסכום האמור כ-60 מיליון דולר מכספו.

נודע כי קומברס טכנולוג'י תשלם כ-140-170 מיליון דולר למשקיעים מ-2010 במספר תשלומים במשך כשנה, ואילו אלכסנדר ישלם מיידית כ-50 מיליון דולר מהסכום שהסכים לשלם במסגרת הפשרה. נציין כי במסגרת הפשרה המסתמנת הסכימו הצדדים כי קומברס לא תודה באשמה.

פרשת הבקדייטינג בקומברס התפוצצה לפני כארבע שנים, כאשר התברר שהחברה ומנהליה גרמו למשקיעים בחברה הפסדים פיננסיים כבדים בעקבות תיארוך לאחור של מועדי מימוש האופציות של החברה, שהולידו אי סדרים חשבונאיים מהותיים.

חזרה למסלול

הפשרה המסתמנת של קומברס ואלכסנדר עם המשקיעים - במסגרת התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה על-ידי מנורה מבטחים באמצעות פירמת עוה"ד האמריקנית פומרנץ - מתווספת לצעד משמעותי נוסף של החברה מוקדם יותר השנה בדרך לסיום הפרשה והשפעותיה הכספיות וחזרה למסלול. ביוני האחרון הגיעה קומברס להסדר עם רשות ני"ע האמריקנית (ה-SEC), לפיו לא תצטרך להודות או להכחיש את טענות ה-SEC בפרשה, ולא תצטרך לשלם קנס. מנגד הסכימה קומברס לקבל על עצמה צו מניעה קבוע כנגד הפרות בעתיד של חוקי המניות הפדראליים. בהודעה שנמסרה אז דיווחה קומברס כי תפרסם את דו"חותיה המלאים והמתוקנים עד ל-8 בפברואר 2010.

יצויין כי למרות שקומברס לא שילמה קנס ל-SEC, הרי שמעבר לתשלום הצפוי למשקיעים שתבעו אותה בתביעה הייצוגית, היא שילמה סכומים גבוהים גם לרואי חשבון וגורמים מקצועיים נוספים שטיפלו בהיבטים שונים של הפרשה.

קומברס מספקת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה) ושירותי ערך מוסף עבור ספקיות תקשורת. עד הפרשה היתה קבוצת קומברס טכנולוג'י מספינות הדגל של ענף הטכנולוגיה בישראל. מלבד השליטה בקומברס עצמה, מחזיקה קומברס ב-ורינט (57%), המפתחת מערכות הקלטה לווידאו וקול ונחשבת למתחרה הגדולה של חברת נייס; סטארהום הפרטית המפתחת טכנולגיה לשירותי נדידה; ואולטיקום (68%), המפתחת תוכנת רשת לשירותי תקשורת ואינטרנט. אוליטקום חזרה לפני מספר שבועות להיסחר בנאסד"ק, לאחר שפירסמה את דו"חותיה המלאים, בעוד ורינט וקומברס טכנולוג'י עדיין נסחרת ברשימת הפינק שיטס.

מקומברס לא נמסרה תגובה.