הכללית מציעה: להחזיר תרופות נגד סרטן לביטוח הפלטינום

על פי התוכנית, הפרמיה הנוספת שישלם כל מבוטח בפלטינום עבור מרכיב התרופות, תעמוד על 1-7 שקלים בחודש, בהתאם לגיל

שירותי בריאות כללית, בראשות המנכ"ל אלי דפס, פנתה לאחרונה אל סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כדי שיאפשר לה לשוב ולהכליל במסגרת ביטוח הפרימיום שלה (פלטינום) את כל התרופות הקיימות נגד סרטן, שלא נכללות כיום במסגרת סל הבריאות הממלכתי, כך נודע ל"גלובס". הפנייה לליצמן נעשית שנתיים אחרי שמשרדי הבריאות והאוצר החליטו שלא לאפשר לקופות החולים להכליל תרופות מאריכות ומצילות חיים במסגרת הביטוחים המשלימים.

על פי התוכנית, הפרמיה הנוספת שישלם כל מבוטח בפלטינום עבור מרכיב התרופות, תעמוד על 1-7 שקלים בחודש, בהתאם לגיל. בממוצע, כך על פי התוכנית, יעמוד התעריף על 3 שקלים בחודש בלבד. גורם במערכת הבריאות העריך כי ליצמן עשוי לתמוך בהצעה של הכללית דווקא על רק החלטתו להכניס טיפולי שיניים בחינם עד גיל 18 במסגרת הסל הממלכתי, וזאת משום שהכללית תצטרך להפחית בעקבות הצעד הזה את הפרמיות של ביטוח הפלטינום, שכולל כעת טיפולים בחינם עד גיל 18. הפחתת מרכיב השיניים תקזז את הוספת מרכיב התרופות, וכיסו של המבוטח לא ייפגע באופן משמעותי, אם בכלל.

ואולם, ליצמן הבהיר שכל עוד מקור המימון הוא כיסו של המבוטח, הדבר לא עומד על הפרק. על פי מקור במשרד הבריאות, ליצמן סבור כי מאות מיליוני השקלים שנוספו בשנתיים האחרונות לסל התרופות הביאו לכך שכמעט כל התרופות המשמעותיות לטיפול בסרטן כבר נכללות בסל, ועל כן ההצעה של הכללית היא צעד שיווקי לחיזוק הפלטינום. עם זאת, ליצמן ביקש לקבל לידיו בקשה רשמית כדי לבחון אותה.

מאחר שהצעת הכללית מחייבת שינוי חקיקה, ולאור הגישה של ליצמן, ההערכה היא כי הכללית תשים דגש על היבטים אחרים בביטוח הפרימיום, כגון מתן הנחות למועדוני כושר ובריאות, כפי שפורסם בעבר ב"גלובס".