"ייתכן שאלשיך תמנה נאמן שיחליף את הנהלת אפריקה"

גלובס tv עו"ד אילן שביט, מומחה לדיני חדלות פירעון, לגלובס TV: "ייתכן כי ביהמ"ש יאמר להנהלת אפריקה: 'יש לי בעיה עם ההתנהלות שלך עד כה, את מציבה אותי בפני עובדות מוגמרות'" ■ מדגיש: "לא צריך לפרק את אפריקה"

המתח לקראת הדיון בבית המשפט המחוזי בעניינה של אפריקה ישראל גובר, וההתבטאויות של ורדה אלשיך אתמול (ג') - לאחר שאפריקה העבירה כספים לבנקים - רק מסעירות עוד יותר את הרוחות.

עו"ד אילן שביט מנתח את דבריה של ורדה אלשיך, ואומר בראיון ל"גלובס TV" כי ייתכן שאלשיך מאותתת בכך כי בכוונתה למנות נאמן שילווה את ההסדר באפריקה במקום הנהלת החברה".

"קראתי את הדברים הנוקבים שנאמרו על-ידי בית המשפט, והייתי מאוד מוטרד", אומר שביט, מומחה לדיני חדלות פירעון. "המשמעות יכולה להיות, בין היתר, שבית המשפט יבוא ויאמר להנהלת אפריקה הקיימת: 'יש לי בעיה עם ההתנהלות שלך עד כה, את מציבה אותי בפני עובדות מוגמרות'. אני לא מוציא מכלל אפשרות כי בית המשפט ימנה נאמן כתחליף להנהלה הקיימת לצורך הובלת הסדר החוב".

שביט מדגיש כי אפריקה נמצאת במצב לא פשוט כיוון שישנם לחצים מכיוונים רבים, ולהעביר הסדר בסדר גודל כזה בחברה זה דבר מורכב ביותר. לדבריו, הוא היה ממליץ לאפריקה לבקש את אישור בית המשפט בטרם העבירה כספים לבנקים, אולם הוא הדגיש כי "בהסדרים כאלה אתה לא יכול לענות על כל מאווי הנושים".

באשר לשאלה הקריטית - האם יש לפרק את אפריקה - ענה שביט: "לא צריך לפרק את אפריקה; אפשר לשמר את אפריקה כעסק חי. ההסדרים שאפריקה מציעה היום הם הסדרים רצויים מבחינת הרע במיעוטו, שכן האלטרנטיבות הן הרבה יותר גרועות".