ה-IMF: "ההתאוששות שבירה - אך לא תהיה תחתית כפולה"

קרן המטבע הבינלאומית: "ראינו סימני שיקום מובהקים באירופה ובארה"ב - מאמינים כי ההתאוששות בהילוך מתקדם" ■ "בתרחיש הטוב ביותר, נמשיך ונראה צמיחה בכלכלה ולא ניכנס לגל שני של מיתון"

"ההתאוששות הכלכלית בארה"ב היא עדיין שבירה, אך תרחיש של תחתית כפולה לא סביר". כך אמרו היום (ה') בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) במסגרת תדריך לעיתונאים בוושינגטון.

דוברת של קרן המטבע, קרוליין אטקינסון, אמרה כי השאלות בדבר משך ההתאוששות, כיוונה ועוצמתה עדיין מונחות על השולחן של קובעי המדיניות בארה"ב ובשאר ממשלות בעולם, שעד כה התניעו אותה בעזרת פעולות אגרסיביות של סיוע.

"ראינו מספר סימני התאוששות מובהקים באירופה ובארה"ב, ואנו מאמינים כי ההתאוששות מהמשבר הכלכלי הגדול נמצאת בהילוך מתקדם, ואף באה לידי ביטוי בנתונים המאקרו כלכליים", אמרו בקרן. "עם זאת, עדיין ייקח זמן שהדבר יתבטא בשוק העבודה", לדבריהם.

כן הוסיפו ב-imf, כי "מדובר עדיין בתהליך שברירי, אך בתרחיש הטוב ביותר אנו נמשיך ונראה צמיחה בכלכלה, ולא ניכנס לגל שני של מיתון". בקרן הבהירו כי קובעי המדיניות בארה"ב ובעולם חייבים להיות עירניים ולנקוט בזהירות במדיניות המוניטרית והפיסקלית, כי "עדיין, העגלה לא לגמרי מחוץ לבוץ".