שלדון אדלסון: "'ישראל היום' אינו 'ביבי-תון'"

אדלסון, היהודי העשיר בעולם, בראיון לבלוג היהודי JTA: "תמיד הייתי פרו-ישראלי - אני מאוד ציוני, ומכאן התמיכה בישראל" ■ "הקמתי את 'ישראל היום' כדי לספק לישראלים חדשות מאוזנות יותר, לא כדי לתמוך בנתניהו"

"תמיד הייתי פרו-ישראלי. אני מאוד ציוני, ומכאן התמיכה בישראל. אני רוצה לעשות מה שטוב לישראל, כי כל עוד ישראל קיימת - כך גם העם היהודי בגולה קיים. אם העם בישראל יחיה טוב, אז ליהודים בגולה יהיה טוב".

את הדברים האלה אמר שלדון אדלסון, היהודי העשיר בעולם, בראיון מיוחד לבלוג היהודי JTA בסוף השבוע. בראיון הודגשה תמיכתו של אדלסון בישראל ובארגונים היהודיים בארה"ב, כדוגמת אייפק, והוא אף שיגר חץ לעבר מבקריו של העיתון "ישראל היום" אותו הוא הקים.

"כולם חושבים שהקמתי את 'ישראל היום' כדי לתמוך בבנימין נתניהו", אמר אדלסון. "זה רחוק מאוד מהאמת. הקמתי את העיתון כדי לספק לישראלים חדשות מאוזנות יותר. זה לא 'ביבי-תון'".

כאשר נשאל אדלסון מניין הביקורת על העיתון "ישראל היום", ענה כי הביקורת מגיעה מצד העיתונים המתחרים, "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", והוסיף: "ארנון מוזס הוא האיש החזק ביותר בישראל; כולם רוצים לשמר את כוחם".

אדלסון התייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואמר כי "אני לא מתנגד לפיתרון שתי מדינות לשני עמים בתנאים הנכונים, אך אני לא חושב שהתנאים הנכונים יושגו אי-פעם". בהמשך הוסיף אדלסון כי "כתוב באמנת אש"ף שיש 'לשמיד את ישראל'".