אפריקה ישראל זינקה ב-24% והובילה את העליות בת"א

אפריקה ומחזיקי האג"ח הגיעו להסכם, אלשיך תחליט מחר ■ כי"ל ירדה ב-1.7% ■ המדד המשולב עלה בנובמבר ב-0.6%; מדד מלניק עלה ב-0.8% ■ ברקליס: המעו"ף יגיע בסוף 2010 ל-1,132-1,168 נק'

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (א') ביום המסחר הראשון של השבוע בעליות שערים, בהובלת מדד הנדל"ן שזינק ב-3.7% הודות לזינוק החד במניית אפריקה ישראל. מדד המעו"ף, המרוחק כ-11% משיאו שנקבע בנובמבר 2007, המשיך היום בדרכו מעלה. מחזור המסחר היה היום נמוך במיוחד והסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

במוקד המסחר היום עמדה אפריקה ישראל , שהגיבה בעליות חדות לכך שמחזיקי האג"ח והנהלת אפריקה הגיעו להסכם שקובע כי יש להגדיל את הפיצוי במזומן למחזיקי האג"ח הקצרות ולהשית את עיקר פריסת החוב על מחזיקי האג"ח הארוכות. על פי המתווה, מחזיקי אג"ח ט' יקבלו תוספת כ-200 מיליון שקל במזומן ושאר הסדרות שאמורות להיפרע בשנת 2010 יקבלו תוספת מזומן של 100 מיליון שקל. הדיון בעניינה של אפריקה הסתיים, כשהשופטת ורדה אלשיך הודיעה כי תפרסם את החלטתה מחר בבוקר. זאת לאחר שכל הצדדים השמיעו את תגובותיהם להסדר החדש שנחתם, ולאחר שרוב הגופים המוסדיים הודיעו על הסכמתם להסדר.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי המעו"ף לא ירד מתחת לרמת התמיכה ב-1,100 נקודות אבל הוא כן פרץ כלפי מטה קו מגמה עולה ופריצה כזו היא סימן דובי. מהלך מתחת ל-1,103 יאשר את הפריצה ויתן לכשעצמו עוד איתות דובי. במקביל להיחלשות המדד, ניתן לדבריו להבחין גם בירידה בנפח המסחר. היה והמדד ירד מתחת ל-1,103 הוא יוכל בקלות לרדת עד 1,040. תמיכה מעל 1,103 ומהלך מעל 1,130 בהמשך יחשבו סימן להמשך מגמת העליה אבל זהו התרחיש הפחות סביר. ללא התייחסות לוול סטריט, יש להניח שהמעו"ף ישאר מתחת ל-1,130 בתקופה הקרובה.

המדד המשולב עלה בנובמבר ב-0.6%

המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק עלה ב-0.6% בחודש נובמבר, בהמשך לעליות דומות בחודשים ספטמבר-אוקטובר. "העלייה במדד מצביעה כי נמשכת התפנית החיובית בפעילות המשק", נמסר מבנק ישראל. "העלייה החודש משקפת בעיקר עלייה בנתוני יצור התעשייתי, פדיון מסחר ושירותיים ויבוא סחורות (תשומות לייצור ומוצרי צריכה), בעוד שבייצוא הסחורות והשירותים נרשמה ירידה".

בתוך כך, מדד מלניק לבחינת מצב המשק עלה ב-0.8% בחודש נובמבר, נתון המעיד על המשך ההתאוששות במשק. פרופ' רפי מלניק: "התגברה התפנית החיובית שהתחוללה במשק ברבעון השני של 2009. באוקטובר נרשמה עלייה מרשימה במדד הייצור התעשייתי, במקביל לתפניות שנרשמו בכל רכיבי המדד".

ברקליס: המעו"ף יגיע בסוף 2010 לרמות שבין 1,132 ל-1,168 נקודות

מדד המעו"ף ממשיך להרשים את ברקליס קפיטל: בסקירה של כלכלני הבנק על השווקים המתעוררים, צופים בברקליס כי המעו"ף ימשיך להתחזק ב-2010 לרמות שבין 1,132 ל-1,168 נקודות.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בשעות הצהריים כי בין החודשים אוגוסט לאוקטובר השנה חלה עלייה של 7.6% בייצור התעשייתי ועלייה של 4.5% בסך הכל ללא ענפי הטכנולוגיה העילית. באותם חודשים נרשמה גם ירידה של 0.4% במספר משרות השכיר בתעשייה וירידה של 1.2% בשעות העבודה למעשה בתעשייה. עוד פרסמה הלמ"ס כי נרשמה עלייה בפדיון ענפי המסחר והשירותים בחודשים אוגוסט-אוקטובר השנה בשיעור של 5.9% בחישוב שנתי, זאת לאחר עליה של 7% בחודשים מאי-יולי. בענפי המסחר הסיטונאי והקמעונאי עלה הפדיון בחודשים אוגוסט-אוקטובר ב-4.2% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 6.9% בשלושת החודשים הקודמים.

כי"ל והחברה לישראל הובילו בירידות

מצטרפת נוספת למרוץ אחר מניות השליטה בחברת אפריקה מגורים מקבוצת אפריקה ישראל. ל"גלובס" נודע כי קבוצה הכוללת שתי חברות בנייה ותיקות, רוגובין ולוינשטין , מצטרפת לשלוש החברות שכבר הביעו התעניינות באפריקה מגורים: עופר נכסים, תדהר-מגדל ודמרי . ככל הידוע, העמידה אפריקה ישראל לחברה תג שווי של מיליארד שקל לפחות. נציגי קבוצת רוגובין-לוינשטין מבצעים בימים אלה בדיקה כלכלית של אפריקה מגורים, וככל הידוע אף נפגשו בנושא עם מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן.

כי"ל והחברה לישראל נסחרו כצפוי תחת לחץ רב לאחר שמניות הדשנים רשמו ירידה דו-יומית חדה בערכי שעריהן, כשמתחרתה הקנדית של כי"ל ובעלת עניין בה, פוטאש, צנחה בלמעלה מ-11%.

כלכלית ירושלים הודיעה כי חתמה על הסכם מכר למכירת בניין פארק סנטר בהר החוצבים בירושלים תמורת 40 מיליון שקל. הבניין איננו משועבד ועל כן מלוא התמורה תישאר בידי החברה. התמורה תשולם במספר תשלומים עד תום 7 חודשים ממועד חתימת ההסכם.

קבוצת דלק ממשיכה למצוא חן בעיני כלכלני ברקליס קפיטל, המאמינים כי עדיין יש מקום לעליות במניה. בסקירה של בנק ההשקעות הבריטי, שהגיעה לידי "גלובס", העלה ברקליס את מחיר היעד לקבוצת דלק ב-40% לעומת המלצה קודמת שניתנה בחודש יולי, ל-840 שקל למניה. בברקליס מציינים שתי סיבות עיקריות לעדכון מחיר היעד: ראשית, עליית השווי של האחזקות בחברות הבנות, ושנית פוטנציאל נוסף הטמון להערכתם במאגרי הגז של הקבוצה, שלדעתם מוערכים בחסר על ידי השוק.

מזור טכנולוגיות הודיעה על קבלת בקשות ממספר בתי חולים בגרמניה להתקנת המערכת הרובוטית לניתוחי עמוד שדרה, ה-Spine Assist, לצורך בחינתה כמהלך מקדים לקראת מכירתן. המערכות החדשות יותקנו בבתי החולים כבר בתחילת 2010. המערכת הוצגה בשבוע שעבר בכנס רפואי בגרמניה.

מתיו ברונפמן, נציג משפחת ברונפמן, השותפה לשליטה בבנק דיסקונט ביחד עם רובין שראן, נפגש ביום ד' שעבר עם המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, והציג בפניו את התקדמות הנפקת המניות המתוכננת בדיסקונט. משפחת ברונפמן עצמה צפויה להזרים לבנק בהנפקה כ-40 מיליון שקל בלבד. בכוונת בעלי השליטה לצאת בהנפקת מניות בהיקף של 120 מיליון דולר כאשר חלקה יהיה בהנפקת זכויות וחלקה בהנפקת מניות לציבור או כהקצאה פרטית לגופים מוסדיים.

חברת אלקטרה נדל"ן גייסה ביום ה' האחרון 120 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים במסגרת הנפקה של אג"ח (סדרה ג' ). החברה קיבלה ב-14 בדצמבר דירוג "-A / שלילי" מחברת הדירוג מעלות וזאת בעבור גיוס מקסימלי של 200 מיליון שקל. החברה הנפיקה אגרות חוב צמודות בעלות מח"מ של 4 שנים, אשר הריבית המקסימלית להן עומדת על 5.2% ורמתה הסופית תיקבע לאחר השלב הציבורי. כ-50% מתמורת ההנפקה מייעדת החברה למיחזור חוב קיים וביתרת ההון שגוייס מתכוונת להשתמש למימון פעילותה העסקית השוטפת.

איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מבקש מהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לאפשר ליצרני המזון להתאגד לשם ניהול משא-ומתן כגוף אחד מול שופרסל בנושא הסדרנות. הפנייה שנעשתה על דעתם של כל יצרני המזון החברים באיגוד, הגדולים והקטנים, לרבות תנובה, שטראוס , אסם , קוקה-קולה ואחרים לאחר ששופרסל הודיעה באחרונה לספקים כי בכוונתה ליטול את מלאכת הסדרנות לידיה.

[לאתר האג"ח][לאתר המעו"ף]