רשת רמי לי סירבה להעסיק אישה בהריון - ותפצה אותה ב-30 אלף שקל

התובעת ביקשה לעבוד כמוכרת בחנות בגדי הריון, ונמסר לה כי סביר להניח שלא תתקבל מפאת הריונה ■ נציבה אזורית בתמ"ת: "הפשרה בעניין היא תמרור אזהרה למעסיקים מפלים, בדרך למיגור האפליה בשוק התעסוקה"

בית הדין לעבודה בתל-אביב אישר הסכם פשרה, לפיו אישה שלא התקבלה לעבודה ברשת בגדי ההיריון "רמי לי" מחמת הריונה, תקבל פיצויים בסך 30,000 שקל מהרשת. התביעה הוגשה בתחילת השנה על-ידי הנציבה הארצית של משרד התמ"ת, שהוקמה במטרה להטמיע שוויון הזדמנויות ולמגר אפליה בשוק העבודה.

התובעת, לימור לוי, ביקשה לעבוד כזבנית בחנות בקניון במודיעין, בעקבות מודעת דרושים. להפתעתה נמסר לה על-ידי עובדת החנות כי סביר להניח שלא תתקבל מפאת הריונה. לוי פנתה למנהל האזור טלפונית ובשיחה זו נשאלה האם היא בהריון. משהשיבה בחיוב נמסר לה כי נשים בהריון לא מתקבלות לעבודה. בהמשך פנתה חברתה של לוי, בעקבות אותה הודעה ומשמסרה שהיא אינה בהריון נמסר לה כי תוכל להמשיך בהליך המיון. חלק משיחות הטלפון הוקלטו, ורמי לי תפצה את התובעת מבלי להודות בטענות נגדה.

עו"ד שרון אברהם-ויס, נציבה איזורית בתמ"ת המייצגת את העובדת, אמרה כי "ההחלטה אם לקבל מועמדים לעבודה צריכה להתבסס על שיקולים עניינים ומקצועיים ועל רקע התאמה לתפקיד. יש להימנע מלדחות מועמדים פוטנציאלים רק בשל השתייכותם לקבוצה מסוימת. הסכם הפשרה בעניין זה הוא תמרור אזהרה נוסף למעסיקים מפלים, בדרך למיגור האפליה בשוק התעסוקה".

תגובת רשת רמי-לי: "רמי לי הנה רשת שמתנהלת לפי חוק ומעסיקה נשים בהריון. ההחלטה באם לקבל מועמד/ת לעבודה מתבססת על שיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד. רשת רמי-לי העסיקה, מעסיקה ותמשיך להעסיק מוכרות ומנהלות סניפים בהריון ואף מפרגנת להן בלבוש".

"קהל הלקוחות של רשת רמי-לי נשים בהריון מזדהה עם מוכרות בהריון שלובשות את הקולקציה של הרשת דבר שמעודד ומגדיל את המכירות. כיום עובדות ברמי-לי נשים בהריון בתפקידים בכירים: מנהלת איזור,מנהלת שירות לקוחות,מעצבת,מנהלת סניף ומנהלת השיווק של הרשת מסיימת בימים אילו חופשת לידה . עובדה ידועה היא כי בתי הדין לענייני עבודה נוטים להחמיר עם המעסיקים ולצודד במועסקים ובמיוחד כמו במקרה הנ"ל,כשהראיות היחידות הן "מילה כנגד מילה".

"מנהל האזור, נשוא תלונתה של המתלוננת,לא עובד ברשת כיום ובכל מקרה הוא מסר בתצהיר העדות בפני עו"ד כי לא היו דברים מעולם. וככל הידוע לרשת רמי-לי, אין בידי התביעה כל הקלטה של התובעת עם מנהל האזור. רשת רמי-לי נאותה להגיע להסכם פשרה בכדי להימנע מתהליך משפטי ארוך הכרוך בהוצאות משפטיות גבוהות. רשת רמי-לי הנה רשת אופנה לנשים בהריון. קהל הלקוחות של הרשת הנו נשים בהריון וללא קהל זה לרשת רמי-לי אין זכות קיום".