פעיל שוק ההון אלון נאור מואשם בגניבת 400 אלף שקל ממשקיעים

מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות והשפעה בתרמית על שערי ני"ע ■ עפ"י האישום, נאור פעל בני"ע באמצעות חשבונות שהיו בבעלות אימו, ובמקביל סחר בני"ע באמצעות חשבונותיהם של 6 משקיעים שונים

לבית משפט השלום בתל- אביב הוגש כתב אישום נגד פעיל שוק ההון, אלון נאור, המואשם בגניבה בידי מורשה של כ-400 אלף שקל, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות והשפעה בתרמית על שערי ני"ע.

נאור כבר הורשע ב-2004 בהרצת מניות, תוך ביצוע עסקאות עצמיות. הוא נידון בשל עבירה זו ל-20 חודשי מאסר בפועל.

בכתב האישום הנוכחי, שהגיש עו"ד אמיר טבנקין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, נאמר כי בשנים 2007-2008 פעל נאור בני"ע באמצעות חשבונות שהיו בבעלות אימו, ובמקביל סחר בני"ע באמצעות חשבונותיהם של שישה משקיעים שונים.

עסקאות עצמיות

לפי כתב האישום, נאור נהג "לגייס" את המשקיעים בנסיבות חברתיות. הוא יצר קשר ראשוני, הציג עצמו כבקיא בשוק ההון והציע למשקיעים לנהל את פעילותם בבורסה, וזאת מבלי שגילה להם שבכוונתו להשתמש בחשבונותיהם כדי להפיק רווח לעצמו. כך, נטען, הביא נאור את המשקיעים למסור לו את פרטי חשבונם באינטרנט.

לפי כתב האישום, פעילותו של נאור בחשבונות נסובה בעיקרה על רכישה וקנייה של מניות דלות סחירות, שפעילותו היוותה לעיתים קרובות חלק ניכר מנפח הפעילות היומי בהן.

נאור מואשם שיצר עסקאות עצמיות, בו מכר מניות מחשבונות המשקיעים לחשבונותיו במחיר נמוך ורכש לחשבונות המשקיעים מניות מחשבונותיו במחיר גבוה, באופן שיצר עסקה סיבובית בה מובטח רווח לחשבונותיו והפסד למשקיעים. העסקאות גם השפיעו על שערי המניות. בדיקת פעילותו מעלה שביצע למעלה מ-2,300 עסקאות עצמיות בין חשבונותיו לבין חשבונות המשקיעים.