HP אינדיגו הקימה מערכת סולארית על גג המפעל בקריית-גת

המערכת תספק את הכמות המקסימלית של חשמל שהרגולציה בישראל מאפשרת בהתקנים פרטיים - 50 קוט"ש

חברת HP אינדיגו השיקה אתמול (ב') מערכת להפקת אנרגיה סולארית על גג מפעל הייצור בקריית גת, בשטח של 430 מ"ר ובהשקעה של 1.3 מיליון שקל. לטענת החברה, היא תחזיר את ההשקעה בתוך 8 שנים.

המערכת תספק את הכמות המקסימלית של חשמל שהרגולציה בישראל מאפשרת בהתקנים פרטיים - 50 קוט"ש. החברה תספק את החשמל לרשת, כמתבקש מהתקנות.

מנכ"ל HP אינדיגו, אלון בר-שני, אמר כי החברה תשמח להגדיל את ייצור החשמל, ולספק לפחות חלק מתצרוכת החשמל העצמית שלה, כאשר התקנות יאפשרו זאת.

במסגרת התמריצים הממשלתיים היא תקבל 1.97 שקלים לכל קוט"ש שתמכור לרשת, פי 4 מהמחיר שהצרכן משלם לקוט"ש.

מ-HP אינדיגו נמסר כי המערכת תתחיל לפעול החודש.

החברה שניהלה את הפרויקט משלב התכנון, דרך שלב האישורים מול הגורמים הנדרשים ועד שלב ההתקנה והחיבור לרשת החשמל הייתה סולארפאוור הישראלית. המערכת שנבחרה מבוססת על פאנלים של SunPower, חברה אמריקנית בתחום הסולארי, ועל ממיר לרשת חלופית מתוצרת SMA.

מ-HP אינדיגו נמסר, כי טכנולוגיית SunPower מספקת כיום יותר מ-10% מצריכת החשמל של אתר HP בסן-דייגו. עוד נמסר, כי בכוונת HP להפיק 90% מצריכת החשמל של הקבוצה באירלנד מאנרגיית רוח בשנים הקרובות.

לפי החברה, הפרויקט בישראל, בניגוד לפרויקטים בארה"ב ובאירופה, הוא הראשון שנבנה כולו בהשקעה ישירה של HP.

שר התשתיות עוזי לנדאו, שנכח באירוע ההשקה, אמר כי "כמו שהחברה בחרה להיות חלוצת ההיי-טק בייצור חשמל סולארי, אני מקווה שתבחר להיות החלוצה גם בתחום ההתייעלות האנרגטית".