הלוואה במסלול מענק: כלל ביטוח תלווה לכלל פיננסים 100 מיליון ש'

שי טלמון ימונה ליו"ר בית ההשקעות במקומו של אביגדור קפלן

כלל ביטוח מוציאה לפועל את תוכניתה לחזק את הונו של בית ההשקעות כלל פיננסים שבשליטתה, בדרך של הלוואת בעלים בסך 100 מיליון שקל.

בשלהי ספטמבר חשפה כלל ביטוח את כוונתה לבצע גיוס הון של כ-200 מיליון שקל בהקצאת מניות פרטית למשקיעים מוסדיים, כאשר כ-150 מיליון שקל מהם יועדו להזרמת הון לחברה הבת. בסופו של דבר הסתפקה כלל ביטוח בגיוס של כ-100 מיליון שקל, שהופנו במלואם לבית ההשקעות.

הלוואת הבעלים הינה הלוואה צמיתה שלא תישא ריבית. כך שלאחר העמדתה היא למעשה לא תיפרע, אלא אם וכאשר תפורק כלל פיננסים, וגם זאת לאחר פירעון יתר החובות של החברה. עם זאת, תוכל כלל ביטוח להמיר את ההלוואה למניות, במידה שכלל פיננסים תבצע הנפקת זכויות בעתיד.

הזרמת ההון מצד כלל ביטוח נועדה לחזק את ההון של בית ההשקעות, על רקע השחיקה המתמשכת בתוצאותיו. כלל פיננסים סיים את הרבעון השלישי של 2009 עם הפסד של 35.8 מיליון שקל. מתחילת השנה מסתכם ההפסד ב-46.5 מיליון שקל, לאחר הפסד של 327 מיליון שקל בשנת 2008.

מצבת ההתחייבויות של כלל פיננסים כבר כוללת הלוואת בעלים בהיקף 280-290 מיליון שקל, לצד אג"ח בהיקף כ-340 מיליון שקל. בסוף הרבעון השלישי עמד הונו העצמי על 496 מיליון שקל, רובו מורכב ממוניטין.

מחליפים יו"ר

בתוך כך דיווחה היום כלל על חילופי יו"ר דירקטוריון בית ההשקעות, כששי טלמון, מנכ"ל כלל ביטוח, החליף בתפקיד את אביגדור קפלן, לאחר שנכנס לנעליו בחברה האם במארס 2008.