אוהד מראני עוזב את אלומות אחרי שנתיים

מנכ"ל האוצר לשעבר כיהן כיו"ר בית ההשקעות ■ לאחרונה הגיש שי שרון, מנכ"ל אלומות לשעבר, תביעה נגד החברה על אופן התנהלותה מולו

כשנתיים לאחר שחבר לבית ההשקעות אלומות, הודיע היום אוהד מראני, יו"ר החברה, על עזיבתו. מראני, בעברו מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר בז"ן , צפוי לעזוב בסוף ינואר הקרוב את בית ההשקעות, כאשר זהות מחליפו עדיין לא ידועה. בית ההשקעות אלומות נמצא בשליטה משותפת של ביטוח חקלאי וקבוצת גורן קפיטל, והוא מנהל כיום כמיליארד שקל בקופות גמל, תיקים מנוהלים וקרנות נאמנות.

במהלך 2008 הוביל מראני את בית ההשקעות במיזוג עם חברת ההשקעות ספרינט, אותה רכשה אלומות מגילאון של ארקדי גאידמק. עזיבתו של מראני את אלומות מלווה בטונים צורמים, לאחר ששי שרון, מנכ"ל בית ההשקעות שפוטר בתחילת השנה, תבע מהחברה פיצוי בסך כ-590 אלף שקל. זאת בטענה שהסכם העסקתו הופר, והוא פוטר רק בגלל "רכישה כושלת", לטענתו, שביצע בית ההשקעות למרות מחאתו - רכישה שגרמה לאלומות מצוקה כלכלית.

בתביעה טען שרון כי במאי 2007 הוצע לו לשמש כמנכ"ל אלומות, תוך שהבעלים, שמואל גורטלר ועמוס אפשטיין, מציגים בפניו כוונות להזרים לחברה כספים רבים כדי לבצע רכישות במאות מיליוני שקלים בשוק ההון.

שרון החל לעבוד באלומות באוקטובר 2007, ולטענתו ראשי החברה ניהלו מו"מ לרכישת ספרינט השקעות, תוך שהם ממדרים אותו. שרון מחה על כך, וטען שמיזוג ספרינט עם אלומות ישפיע קשות על מצבה הכלכלי של האחרונה, ויוסיף עוד על הפסדיה הצפויים ממילא.

לטענתו אלומות אכן נקלע למצוקה כלכלית, ובקיץ 2008 הוא התבקש להסכים לקצץ 50% משכרו, אחרת יפוטר. כעבור שלושה חודשים הוא הוזמן לשימוע טרם פיטורים, במהלכו הועלתה כלפיו טענה אחת ויחידה - הסכמתו לקצץ רק 30% משכרו ולא מחצית ממנו. בתום השימוע הודיע לו מראני על פיטוריו, אך ביקש ממנו להישאר בתפקיד בנימוק שיש סיכוי רב שהוא ינהל את החברה הממוזגת. בפברואר השנה הודיע מראני לשרון הנדהם, שהוא נדרש לסיים את עבודתו בתוך יומיים ולעזוב את המשרד.

בעקבות עזיבתו את אלומות מסר היום מראני, כי "לאחר שנתיים בתפקיד והשלמת המיזוג המוצלח שבין אלומות וספרינט (הנסחרת כיום בשווי שוק של כ-16 מיליון שקל, ר.ב) אני חש סיפוק רב ופניי לאתגרים חדשים. הייתה לי זכות לשמש כיו"ר בית ההשקעות בתקופה חשובה ומכרעת עבור בית ההשקעות, כמו גם בשוק ההון הישראלי. האיכויות הניהוליות והמקצועיות הגבוהות של בית ההשקעות ימשיכו להוביל אותו להצלחות ולתשואות גבוהות, תוך רמות סיכון נמוכות".