סוף עונה בחברות הליסינג: 20% הנחה על פוקוס ומאזדה

רגע לפני סוף השנה מנסות חברות הליסינג להיפטר ממכוניות יד שנייה ■ "גלובס" בדק את הדגמים הפופולריים - ומצא כי את המחיר הנמוך עבור מאזדה 3 מציעה שלמה Sixt, ואת המחיר הנמוך לפורד פוקוס מציעה אוטו סנטר

הספירה לאחור לשנת 2010 נמצאת בעיצומה, ומכירות סוף העונה אינן פוסחות על חברות הליסינג המשווקות רכבים יד שנייה. למרות שבחברות לא מוכנים להודות בכך בפה מלא, המבצעים שהן מציעות בימים אלה מוכיחים כי הן מבקשות להיפטר ממלאי המכוניות לקראת סוף השנה.

במסגרת המבצעים הקיימים היום בשוק ניתן למצוא גם דגמים פופולריים בקרב הצרכן הישראלי, כמו פורד פוקוס בהנחה של עד 20,000 שקל, וליהנות ממבצעי מימון אטרקטיביים או הטבות בשווי אלפי שקלים, כמו ביטוח חובה חינם.

חלק מהטלטלה בשוק נובעת מהשינוי בשווי השימוש ברכבי הליסינג, שייכנס לתוקפו בתחילת ינואר הקרוב וייקר עובר חלק גדול ממשתמשי הליסינג את השימוש החודשי ברכב הצמוד ממקום העבודה.

נראה כי אף אחד לא באמת יכול להעריך מה תהיה השפעת השינוי בשווי השימוש על שוק הליסינג, ומכאן גם על הרכבים המשומשים שמציעות חברות הליסינג לפרטיים.

לדברי טל בר-לב, מנכ"ל שלמה SIXT מכירת רכב, מתחילת 2009 ועד היום מציגה החברה שיפור ניכר במכירותיה מחודש לחודש: "מרגע פרסום עדכון שווי השימוש הביקושים עלו, וגם הלקוחות המעטים ש'ישבו על הגדר' וחיכו לירידת מחירי המחירון הבינו בחודש דצמבר כי המחירון התייצב ואפילו עלה בדגמים מסוימים, ולכן נוצרה תנועה מוגברת של לקוחות לסניפי החברה בחודש האחרון".

לדבריו, החברה צופה התייקרות נוספת של מחירון ינואר 2010. הערכה דומה משמיעים גם באלדן, שם מעידים על תנועה ערה במגרשים במהלך השבועות האחרונים מתוך ציפייה להעלאת מחירים.

בהתאם לקילומטראז'

בחינת מחירי כלי רכב פופולריים מחברות ליסינג והשכרה מצביעה על כך שההנחות שמעניקות החברות נעות סביב 15%-20% ממחיר המחירון של לוי יצחק.

ההשוואה בין ההצעות השונות לא פשוטה, מכיוון שלרוב נמכרים רכבים מליסינג עם כמות ק"מ גדולה משמעותית מזו של רכב פרטי מיד ראשונה. גם החברות מציעות לרוב טווח מחירים המשתנה בהתאם לכמות הקילומטרים שנסע הרכב. רוב החברות מציעות השבחה ואחריות, וחלקן מציעות גם הטבות נוספות במסגרת מבצעי סוף השנה.

שני הדגמים שנבחנו הם מאזדה 3 ופורד פוקוס - שניהם משנת ייצור 2007. על-פי ההשוואה, את המחיר הנמוך ביותר למאזדה 3 - שמחיר המחירון שלה עומד על 87,000 שקל - מציעה שלמה Sixt, שם ניתן למצוא את המכונית במחיר של החל מ-69,600 שקל (הנחה של 20% ממחיר המחירון).

את המחיר הנמוך ביותר לפורד פוקוס משנת ייצור 2007, שמחיר המחירון שלה 85,000 שקל, מציעה רשת אוטו סנטר (הרץ) - החל מ-65,000 שקל.

מה מציעות החברות?

* אלבר: מבטיחים החזר בינואר

לעומת הערכות בחברות אחרות הצופות כי התייקרות מחירי הרכב החדשים תביא גם התייקרות כלי הרכב מיד שנייה, באלבר טוענים כי קיים חוסר ודאות בנושא, ולכן מציעים קנייה במסלול בטוח: מי שירכוש רכב עד סוף חודש דצמבר יהיה מובטח מפני עליית מחירים בינואר, ואם המחירים יירדו - יזכה להחזר ההפרש בין המחיר ששילם למחיר ינואר. ההפרש מוחזר באחוזים - על כל אחוז ירידה במחירון לוי יצחק, יוחזר ללקוח אחוז מסכום הקנייה.

* אוויס: 20% הנחה על פוקוס 2007

באוויס מציעים עשרות כלי רכב מדגם פוקוס 2007 במחיר המתחיל ב-65,500 שקל, המגלם הנחה של עד 20,000 שקל בהשוואה למחירון לוי יצחק. כלי הרכב המוצעים במבצע הם בעלי קילומטרז' של 90,000 ק"מ ומעלה. המבצע בתוקף עד 31.12.

בנוסף מציעה החברה כלי רכב מסוג ניסן מיאקרה 2008 ב-17% הנחה, יונדאי גטס מודל 2007 עם תיבת הילוכים אוטומטית ב-32% הנחה, ומאזדה 3 קומפורט ב-20% הנחה.

* אלדן: מימון עד 80,000 שקל

באלדן מציעים לרוכשי רכב מהשכרה מימון של עד 80% מערך הרכב או עד 70,000 שקל (הנמוך מביניהם) בפירעון של 36-48 תשלומים שווים לפי בחירת הלקוח, כשחלקם על חשבון החברה.

מפתח המבצע: אם נדרש מימון של עד 50% מערך הרכב, יהיו 6 התשלומים הראשונים על חשבון אלדן. אם נדרש מימון של 50%-65% מערך הרכב, יהיו 5 התשלומים הראשונים על חשבון אלדן. אם המימון הנדרש 65%-80% מערך הרכב, 4 התשלומים הראשונים יהיו על חשבון אלדן.

בכל מקרה, הלקוח מתחיל לשלם את הסכום הממומן כעבור מספר חודשים ומחזיר פחות מסכום ההלוואה שלקח.

* שלמה SIXT: פוקוס במחיר גטס

החברה מציעה פורד פוקס שנת 2007 ב-70,290 שקל, שהוא מחירו של יונדאי גטס 2007 (דגם GLI). המחיר מגלם הנחה של 17% ממחיר המחירון של פורד פוקוס, ותקף לגבי כל הרכבים מסוג פורד פוקוס ללא הגבלה (המחיר כולל אחריות מקיפה לשנה, ביטוח חובה מתנה ומימון של עד 20,000 שקל ללא ריבית וללא הצמדה).

בנוסף מעניקה החברה ביטוח חובה מתנה (לרכבים שבמבצע), במסגרתו לקוחות שירכשו ביטוח מקיף לרכב מחברת שלמה חברה לביטוח - יקבלו ביטוח חובה במתנה.

לקוחות החברה נהנים מאחריות מקיפה ומורחבת במסגרת תוכנית "הכי אחריות שיש".

במסגרת הרצון להגדיל עוד את המכירות, מציעה החברה גם מבצע "חבר מביא חבר", שבמסגרתו יוענקו 500 שקל בהמחאה ללקוחות שרכשו בעבר רכב מהחברה, המליצו על כך לחבר והחבר ביצע עסקת רכישה.

* אוטו סנטר (הרץ)

החברה מעניקה הנחה של עד 20,000 שקל על מגוון רכבים מיד שנייה, כמו מאזדה 3, יונדאי גטס, יונדאי אקסנט ודייהטסו (בתוקף עד 31.12).

המבצע כולל אחריות מורחבת, התחייבות לרכישה חוזרת והעברת בעלות של הרכב במקום.

22