בריטיש ישראל: מהיום המחזיקה בקרקע של איקאה בראשל"צ

בריטיש ישראל השלימה היום את עסקת המיזוג עם חברת אירוס הגלבוע שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, שהחזיקה עד כה בקרקע ■ ההסכם המותלה לרכישת אירוס הגלבוע נחתם בחודש יולי האחרון

עכשיו בריטיש ישראל , שבשליטת ליאו נואי ובניהולו של עמיר בירם, היא באופן רשמי המחזיקה בקרקע של מתחם איקאה במעוין שורק בראשון לציון, שם תיפתח החנות השנייה של רשת הרהיטים ב-9 במארס.

בריטיש ישראל השלימה היום את עסקת המיזוג עם חברת אירוס הגלבוע, שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, שהחזיקה עד כה בקרקע. ההסכם המותלה לרכישת אירוס הגלבוע נחתם בחודש יולי האחרון, והשלמת העסקה היתה כפופה לאישור תוכנית בניין עיר המתייחס למתחם. התוכנית פורסמה למתן תוקף בחודש נובמבר האחרון.

המיזוג, שבוצע בדרך של הקצאת 9.5% ממניות בריטיש (לפני דילול), הושלם לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים לעסקה. אירוס הגלבוע היא בעלת מלוא הזכויות בחטיבת קרקע בשטח של 110 דונם בראשון לציון הכוללת גם את השטח עליה בנויה חנות איקאה החדשה המשתרעת על פני 24,700 מ"ר כולל 3,000 מ"ר חזית מסחרית.

רשת איקאה חתומה על הסכם שכירות ארוך טווח בנכס בדמי שכירות בסך כ-26 מיליון שקל בשנה. נכס נוסף של אירוס הגלבוע עובר לידי בריטיש, והוא המרכז המסחרי בביתר עלית בשטח של כ-6,000 מ"ר, שמניב דמי שכירות שנתיים בסך של כ-3 מיליון שקל.

לדברי עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש ישראל, "הרכישה משתלבת עם האסטרטגיה העסקית של בריטיש ישראל, הדוגלת ברכישה של נכסים מסחריים איכותיים במיקומים אסטרטגיים. בנוסף, הרכישה תורמת בצורה חיובית למיצוב בריטיש ישראל כגורם מוביל בישראל בתחום הקניונים ומרכזי המסחר והינה המשך טבעי של שיתוף הפעולה של החברה עם קבוצת ברונפמן פישר".

לדברי מתיו ברונפמן, בעל השליטה באירוס הגלבוע, "החלטתנו להפוך לשותפים בבריטיש ישראל הינה בהתאם לתפיסתנו העסקית, הרואה בישראל יעד אסטרטגי ארוך טווח. בשנים האחרונות אנחנו מעמיקים את פעילותנו בישראל ורואים בסיפוק את התפתחות כלכלתה ואת התוצאות העסקיות של התפתחות זו".