נתוני המאקרו לחצו את הניקיי; סין צומחת יותר מהתחזיות

הממשלה הסינית תיקנה את תחזית הצמיחה ל-2008 והעלתה אותה ל-9.6% לעומת 9% בתחזיות הקודמות ■ האבטלה ביפן בנובמבר עלתה ב-5.7% בהמשך לעלייה של 5.1% באוקטובר

ביום בו רוב שוקי העולם סגורים למסחר בשל חג המולד, ננעלו היום (ו') שווקי אסיה במגמה מעורבת. בסין, העלתה הממשלה את תחזית הצמיחה וביפן שלל נתוני מאקרו שליליים הקשו על הניקיי.

בסין, המדינה בעלת קצב הצמיחה המהיר בעולם, תיקנה הממשלה את תחזית הצמיחה ל-2008 והעלתה אותה ל-9.6% לעומת 9% לפי הערכות הקודמות. התמ"ג הסיני הסתכם ב-31.4 טריליון יואן או 4.6 טריליון דולר.

"ההשפעה של תיקון צמיחת התמ"ג תהיה מינימלית", ציין מה ג'יאנטאנג, הסטטיסטיקן הראשי של סין.

על פי תחזיות הממשל, הכלכלה הסינית תצמח השנה (2009) בלמעלה מ-8% והיא ממוצבת להחליף את יפן בשנה הבאה ככלכלה השנייה בגודלה בעולם.

האבטלה ביפן ממשיכה לטפס

ביפן, נתוני מאקרו שליליים לחצו על הניקיי. האבטלה עלתה בנובמבר ב-5.2% בהמשך לעלייה של 5.1% באוקטובר. הנתון הרע, שאומנם יצא על פי התחזיות, עדיין נמצא מתחת לשיא השלילי שנרשם ביולי השנה - אבטלה בגובה 5.8%.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בנובמבר, בניכוי מזון טרי, נפל ב-1.7% לעומת החודש המקביל אשתקד. זוהי הנפילה החודשית התשיעית ברציפות. בחישוב חודשי, נפל המדד ב-0.2% לעומת אוקטובר.

ההוצאה הצרכנית עלתה בנובמבר ב-2.2% אולם הסיבה המרכזית לכך היא ירידת מחירים, כאשר בערכים נומינליים ההוצאה נותרה יציבה.

נציין, כי מניות טויוטה וקאנון רשמו ירידות בערכן.