ועד עובדי חב' החשמל נערך למלחמה הגדולה בתולדות החברה

כך הכריז יו"ר הנהלת הוועד הארצי, מיקו צרפתי, בתגובה לפרסום הדו"חות ■ חברת החשמל תמחק 4.9 מיליארד שקל שהיו מיועדים לקרן הפנסיה של עובדי החברה ■ נמצא סכום נוסף בהיקף 1.9 מיליארד שקל, שיש להחליט האם להשיבו לציבור

חברת חשמל תמחק 4.9 מיליארד שקל שהיו מיועדים לקרן הפנסיה של עובדי החברה (כ.פ.י) ותגדיל בהתאמה את ההון העצמי, כך עולה מדוחות החברה שהוגשו הבוקר לרשות ניירות הערך. בנוסף הודיעה החברה בדוחותיה כי נמצא סכום נוסף בהיקף 1.9 מיליארד שקל שיש להחליט האם להשיבו לציבור.

יו"ר הנהלת הוועד הארצי של עובדי חברת החשמל מיקו צרפתי הכריז בתגובה לפרסום הדוחות כי "ועד עובדי חברת חשמל נערך למלחמה הגדולה בתולדות החברה. לא ניתן לפגוע בגמלאי חברת חשמל".

רשות החשמל - המפקחת על פעילותה של חברת החשמל ועל תעריפי החשמל - הודיעה הבוקר כי היא מברכת על הגידול העצמי בהון של חברת החשמל העולה מהדוחות שפורסמו. בהודעתה ציינה הרשות כי "לראשונה בוצעה בדוחות הכספיים של חברת החשמל הצגה נאותה של הנתונים שלפיה קיים עודף של כ-5 מיליארד שקלים בקופת הפנסיה".

הרשות הודיעה כי תבחן את הסכום העודף המוצג בדוחות בסך 1.9 מיליארד שקל והדגישה כי סכומים עודפים שימצאו יקוזזו מהתעריף ויוחזרו לציבור משלמי החשמל. הרשות מינתה בימים אלו יועץ-מומחה לבחינת ההשלכות החשבונאיות המומלצות על תעריפי החשמל.

על-פי נתונים שפרסמה הרשות מאז שנת 2003 ערכה חברת החשמל בדוחותיה הכספיים סדרת שינויים אקטואריים וחשבונאיים שגרמו לעליה חדה ברישומי ההתחייבויות לפנסיה בספריה מכ- 11 מיליארד שקל בסוף 2002 לסכום של למעלה מ-24 מיליארד שקל ביום 31 במארס 2009.

הרשות הדגישה כי רשות החשמל לא הכירה בשינויים אלו בתעריף ולא הכלילה העברות בסך 8.9 מיליארד שקלים בתעריפי החשמל המושתים על כלל הצרכנים.