ביוליין מגייסת בבורסה של תל אביב כ-40 מיליון שקל

הסכום, אותו ניסתה לגייס היום, ישמש את החברה לחיזוק מעמדה במו"מ על המוצר לסכיזופרניה

ביוליין יצאה היום (ב') לגייס כ-40 מיליון שקל במניות ואופציות. המניות הוצעו במחיר מינימלי של 3.8 שקל למניה, לעומת מחיר של 3.7 שקלים למניה במסחר היום.

עבור כל שלוש מניות יינתנו שתי אופציות במחיר מימוש של 6.08 שקל עד סוף 2011. הערך הכלכלי של האופציה הוא 1.53 שקל ומכאן שהערך הכלכלי של המניה הוא 2.78 שקל.

את הנפקת ביוליין הובילה כלל פיננסים חיתום בהשתתפות חברות החיתום של מגדל ומיטב. לאחר פרסום ההודעה מניית ביוליין שמרה על יציבות והחברה נסחרת כעת לפי שווי של כ-415 מיליון שקל.

בעבר מסרה ביוליין כי תבצע את ההנפקה כדי לחזק את מעמדה, כחלק מהמו"מ מול מספר חברות למסחור התרופה שלה לטיפול בסכיזופרניה.

בספטמבר התקבלו תוצאות טובות בניסוי יעילות מוקדם בתרופה, שהראו שהיא מתאימה לטיפול בהפרעות קוגניטיביות אצל חולי סכיזופרניה, בנוסף להיותה בטוחה ויעילה לטיפול בסימפטומים האחרים של המחלה.

החברה הצהירה אז כי היא מקווה לחתום על הסכם מסחור משמעותי לתרופה, אשר עונה על צורך שכיום אינו מטופל על-ידי אף אחת מהתרופות המאושרות למחלה.

תשלום בדרך

אם אכן תיחתם עסקה כזו, סביר להניח שהיא תכיל רכיב של מזומן, שיעזור במימון הפעילות של ביוליין. כמו כן, החברה מצפה לתשלום אבן דרך של 10 מיליון דולר מהעסקה שחתמה בשנה שעברה, למסחור המוצר לטיפול בהתקפי לב. לפי דיווחי ביוליין, תשלום זה אמור להתקבל כבר ברבעון הבא.

כיום יש בקופת החברה 19.6 מיליון דולר (נכון לנובמבר), סכום שיספיק לה עד סוף 2010, כך שהיא אינה זקוקה לכסף מיידית. עם זאת, אם המו"מ יימשך לתוך השנה הבאה, עלולות החברות שמולן הוא מתקיים להאריך במו"מ כדי להכניס את החברה ללחץ של מזומנים.

כדי להימנע מכך, דאגה ביוליין לגיוס הנוכחי. זאת, למרות שאין לה כרגע כוונה לערוך ניסויים קליניים גדולים בתקופה הקרובה. לחברה שני מוצרים, לטיפולים בנגעי עור ובכאב נוירופתי, שצפויים לעבור השנה את השלבים הראשונים של הניסויים הקליניים.