דלויט מבקשת להאריך את כהונתו של יגאל בריטמן ב-3 שנים

שותפי פירמת רוה"ח דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר שינו את הסכם השותפות, כך שרו"ח יגאל בריטמן יוכל להמשיך לכהן כראש הפירמה 3 שנים נוספות מעבר לגיל הפרישה ■ פורשי המשרד, ובראשם יהלי שפי, מתנגדים למהלך

סערה במשרד ראיית החשבון דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר: שותפי הפירמה שינו את הסכם השותפות, כך שרו"ח יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל העסקים הראשי, יוכל להמשיך לכהן כראש הפירמה 3 שנים נוספות, מעבר לגיל הפרישה הקבוע בהסכם השותפות, שעל-פיו אמור בריטמן לפרוש בסוף 2010 - כך נודע ל"גלובס".

המהלך מעורר התנגדות, בעיקר בקרב שותפים שפרשו ואלמנות של שותפים לשעבר, כיוון שהמשך כהונתו של בריטמן יפגע בהכנסותיהם.

ביום שני בבוקר התקיימה האסיפה השנתית של שותפי המשרד. במהלך האסיפה החלו שותפים - יש אומרים שמדובר במקורבים לבריטמן - לדבר על בעיות בהן נתונה הפירמה - על כך שאין עדיין דמות של מנהיג בולט שיוכל להחליף את בריטמן בראש המשרד כבר בשנה הקרובה; שאין עדיין לפירמה תוכנית עסקית ואסטרטגית לצמיחה הנדרשת לה בעשור הבא; שאין מי שיטפח וידריך את הדור הבא של מובילי המשרד לשנים הבאות. אותם שותפים הציעו לבקש מבריטמן שימשיך להוביל את הפירמה 3 שנים נוספות.

ראייה עסקית

ביוזמתו של השותף המנהל של הפירמה, אילן בירנפלד, ובהסכמה של שותפים, נוסחה פנייה שהוגשה אתמול (ג') לבריטמן, ובה בקשה שיישאר בתפקידו עד 2013. זאת, מבלי לשנות את הסכמי המקור של הפירמה, ותוך קיבוע הסעיף המחייב את השותפים האחרים לפרוש בגיל 65.

גורמים מקורבים לנושא אומרים כי הפנייה לבריטמן נעשתה מתוך ראייה עסקית, המכירה בתרומתו לפירמה, ביכולותיו וקשריו הענפים במשק, הן בארץ והן ברמה הבינלאומית, וכן בשל הערכת השותפים אליו, לפועלו ולהיותו מייסד הפירמה.

בריטמן השיב כי הוא "צריך לחשוב ולהתייעץ עם המשפחה".

הבוקר (ד') הוצאה הודעה רשמית על החלטה פה-אחד להאריך את תקופת כהונתו של בריטמן מעבר למועד הפרישה הקבוע בהסכם השותפות, תוך ציון העובדה כי בריטמן מסר לשותפים כי ישקול את הנושא וייתן את תשובתו.

פגיעה בהכנסות

ההחלטה בדבר הארכת כהונתו של בריטמן מעוררת חוסר שביעות-רצון בקרב פורשי הפירמה ובקרב יורשות של שותפים שהלכו לעולמם, הנהנים מהכנסה קבועה מהמשרד.

לטענת המתנגדים למהלך, למרות שבריטמן יפרוש בשנה הבאה - המשרד חזק, הוא יכול להעמיד מנהל מוביל, לשמור על מעמדו הבכיר במשק ולצמוח, תוך כדי עמידה בהסכמי הפרישה של הפירמה.

לפי הסכם השותפות של הפירמה, על שותף לפרוש בתום השנה הקלנדרית בה הוא הגיע לגיל הפרישה, שהוא 65 שנה. בריטמן כיום בן 64, כך שלפי הסכם השותפות עליו לפרוש בסוף 2010.

לפי ההסכם, שותף שפורש ימשיך ליהנות מ-60% משכרו, כולל חלקו ברווחי המשרד, למשך 10 שנים, כאשר יתרת ה-40% תחולק בין שותפי הפירמה לבין הפורשים. מכאן שמבחינת השותפים שפרשו, הישארותו של בריטמן למשך 3 שנים נוספות "מוחקת" למעשה את ההכנסות שיכלו לקבל מחלקו, לו היה פורש בשנה הבאה.

ככל הידוע, מי שמוביל את מאבק הפורשים הם יהלי שפי, המנכ"ל לשעבר של הפירמה, שעזב את השותפות לפני מספר שנים ומכהן כמנכ"ל הפניקס, ומונה באופן לא פורמלי לנציג הפורשים; ורו"ח מנשה ארנון, שפרש לפני שנתיים בהגיעו לגיל הקבוע בהסכם. שפי פנה לבריטמן וביקש ממנו לדון בעניין עם הפורשים.

נודע כי הפורשים מבקשים כי לגביהם יחול ההסדר כאילו בריטמן פורש במועד שתוכנן, כך שהם יוכלו ליהנות מחלקו בשכר-פנסיה החל משנת 2011 - המועד שבו הם מורים לקבל את חלקם לפי ההסכם.

לדברי גורם מקורב לפורשים, "אם השותפים רוצים להחליט על הארכת הכהונה - זכותם, אבל שלא יפגעו בנו. המשמעות מבחינתנו היא ש-3 שנים למעשה נמחקות, יורדות לטימיון. במקום שנתחיל לקבל את הכספים בשנת 2011, כמו שהיה אמור להיות, נתחיל לקבל את זה רק 3 שנים אחרי, והשנים האלה פשוט נעלמות".