2009 - השנה הגרועה ביותר לאג"ח ארה"ב מאז 1978

התשואה לפדיון על אג"ח ארה"ב 10 שנים עומדת כעת על 3.8% ■ בצד החיובי: המסחר באופציות נהנה מתנופה לאחר שמדד S&P 500 זינק ב-66% ■ אוסקר גרוס ממליץ: שורט על אג"ח ממשלתיות

שוק האג"ח הממשלתי בארה"ב עבר את השנה הגרועה ביותר מאז 1978, כאשר הממשלה האיצה מכירת האג"ח כדי לעזור לכלכלה להתאושש מהמיתון הקשה ביותר מזה 60 שנה.

האג"ח של ארה"ב השתנה מעט לאחר שהממשל האמריקני מכר היום (ד') אג"ח 7 שנים בהיקף 32 מיליארד דולר, הנפקת האג"ח השלישית השבוע. האוצר מכר אתמול אג"ח 5 שנים בהיקף 44 מיליארד דולר. מוקדם יותר השבוע, הוא מכר אגרות חוב לשנתיים בהיקף 44 מיליארד דולר. ההיקף הכולל של ההנפקות עמד על 118 מיליארד דולר.

לפי המדדים של בנק אוף אמריקה מריל לינץ', מחיר האג"ח הממשלתי נפל השנה ב-3.6%, הירידה החדה ביותר מאז החל הבנק לאסוף נתונים של המסחר באג"ח ממשלתיות ב-1978.

"זאת ההרחבה השנתית הגדולה ביותר של הגירעון התקציב, להוציא זמנים של מלחמה ומיתון", אמר כריסטיאן קארילו, אסטרטג בכיר בסוסייטה ז'נרל בטוקיו. "עדיין, יש ציפייה אמיתית להתאוששות כלכלית והידוק מוניטארי. בלי ספק המצב היה יכול להיות הרבה יותר גרוע", הוסיף.

התשואה לפדיון על אג"ח ל-10 שנים נפלה מוקדם יותר ב-0.01% ל-3.8%.

המסחר באופציות עולה בעקבות שיא ראלי של 66% ב-S&P500

המשקיעים גרפו רווחים גבוהים הודות לראלי החזק ביותר מאז שבעה עשורים בשוק המניות, אשר דחף את המסחר באופציות לשיא השנתי השביעי ברציפות.

מספר האופציות על מניות, מדדים ותעודות סל אשר החליפו ידיים בשנת 2009 הגיע ל- 3.59 מיליארד אופציות בהשוואה למסחר ב-3.58 מיליארד אופציות אשתקד.

משקיעים סחרו יותר באופציות כדי להגן על הנכסים שלהם ולהמר על תנודות במחיר כאשר מדד S&P500 חווה את הראלי החזק ביותר מאז 1930 ועלה ב-66% מאז השפל במארס.

"הרבה אנשים מעורבים עם אופציות שלא סחרו בהן קודם", אמר יוג'ין צ'וי, אנליסט בכיר בקרידט סוייס בניו יורק. "הרבה מנהלי קרנות החלו להעסיק סוחרים באופציות ובעיקר קרנות גידור", הוסיף.