דלק נדל"ן דוחה את ההנפקה; תשובה מזרים 50 מיליון שקל

החברה, שהתחייבה לגייס 100 מיליון שקל עד סוף החודש, דוחה את ההנפקה בשל חקירת רשות ני"ע שהחלה מוקדם יותר החודש ■ החברה עובדת על תשקיף מדף חדש אותו תפרסם בשבועות הקרובים

דלק נדל"ן דוחה את הנפקת הזכויות המדוברת כפי שהתחייבה בתחילת החודש, וזאת בעקבות חקירת רשות ניירות ערך. כזכור, עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה בתחילת החודש, היא מסרה כי תבצע הנפקת זכויות עוד החודש, במסגרתה תגייס כ-100 מיליון שקל. ואולם, חקירת הרשות שהחל מספר ימים לאחר מכן שיבשה במעט את תוכניות החברה.

החברה תכננה לבצע את הנפקת הזכויות לפי תשקיף המדף שפרסמה בשלהי אוגוסט, ואשר אפשר לה לבצע את ההנפקה עד סוף דצמבר. אך, כאמור, דצמבר חלף ללא ביצוע ההנפקה, ול"גלובס" נודע כי החברה עובדת על תשקיף חדש אותו תפרסם בשבועות הקרובים, כך שהנפקת הזכויות נדחית במספר שבועות.

מה שלא נדחה הוא הזרמת חלקו של בעל השליטה, יצחק תשובה, בהנפקה. כזכור, תשובה התחייב להזרים 50 מיליון שקל בהנפקה, ולמרות שהחברה דוחה את ההנפקה תשובה מזרים את חלקו כבר עכשיו.

החברה מציינת כי את הנפקת הזכויות, במסגרתה יונפקו מניות חדשות אך ורק לבעלי המניות הקיימים, תבצע דלק נדל"ן במחיר שאינו גבוה מ"מחיר השוק", קרי ממוצע מחיר הנעילה של המניה ב-30 ימי המסחר שיקדמו להנפקה בבורסה.

כזכור, מטרת הפשיטה של חוקרי רשות ני"ע בתחילת החודש היתה לבדוק את נסיבות עזיבתו הפתאומית של מנכ"ל החברה הקודם, ירום אורן, חודש בלבד לאחר שמונה, כאשר עזיבתו הוסברה ב"חוסר ניסיון בעסקי הנדל"ן".

במקביל להתפטרותו של אורן, חוקרי הרשות בודקים גם עסקאות נדל"ן של החברה ודיווחים של החברה הבת בחו"ל, DGRE, על שווי נכסים והכנסות מנכסי נדל"ן מניבים בשנים האחרונות.

דלק נדל"ן הפסידה 537 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 761 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם מינויו של המנכ"ל הטרי ערן מיטל, אימצה החברה אסטרטגיה חדשה למימוש נכסים אגרסיבי על מנת להחזיר את חובותיה. החברה מתכננת למכור את כל נכסיה למעט 2 עיקריים - דנקנר השקעות (המרכזת את פעילות החברה בישראל) ו-DGRE (המרכזת את פעילות הנדל"ן המניב של החברה בחו"ל).