המע"מ בבריטניה שהופחת לפני שנה ב-2.5% ל-15% בניסיון של הממשלה לעודד את הפעילות הכלכלית, הועלה היום בשיעור זהה ל-17.5%.
רבים מהעסקים הקמעונאיים באי הבריטי לא מתכוונים ליישם באופן מיידי את העלאת המחירים מה שיכריח אותם לספוג את תוספת המע"מ במידה וירצו למשוך את הקונים הרבים הצפויים לפקוד את החנויות בתקופת ההנחות המסורתיות שלאחר החגים. הממשלה הגמישה את החוק על סימון מחירים והיא מאפשרת לקמעונאיים לסמן מחדש את המחירים במהלך 4 השבועות הבאים.
בין הרשתות שהודיעו כי בכוונתן לדחות את העלאת המע"מ נציין את טסקו, ארגוס וסיינסבורי. לעומתן רשת מרקס אנד ספנסר מתכוונת ליישם באופן מיידי את העלאת המס על מוצרים כלליים ומה-11 בינואר להעלותו גם על מוצרי מזון החייבים במע"מ.
נציין כי הערך הכספי שנחסך לצרכן הבריטי כתוצאה מהפחתת המע"מ שביצעה בריטניה לפני שנה ושהסתיימה היום הוא כ-12 מיליארד ליש"ט. השינויים שיצטרכו לבצע העסקים בבריטניה במערכות המיחשוב ובסימון המוצרים צפויים לעלות כ-100 מיליון ליש"ט.
רבים מהקמעונאים קיוו כי העלאת המע"מ תידחה למועד מאוחר יותר השנה על מנת לאפשר לסקטור הקמעונאי להמשיך את ההתאוששות, אך שר האוצר אליסטר דרלינג דבק בלוח הזמנים שנקבע. על פי נתוני הלמ"ס הבריטי הביאה הפחתת המע"מ במהלך השנה שחלפה לירידת מחירים בשיעור של 0.5% בסה"כ לצרכן הסופי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.