בדרך לגיוס עובדים: מיקרוסופט מרחיבה פעילות הפיתוח בארץ

מרחיבה את פעילות הפיתוח של החברה העולמית בתחום הגישה מרחוק ממחשבים אישיים לרשת המחשוב הארגונית ■ נשיא המו"פ בישראל: "התועלת במרכז הישראלי של מיקרוסופט היא גדולה משמעותית לעומת מקומות אחרים בעולם"

אחרי שנה לא פשוטה במרכזי המחקר והפיתוח של חברות הטכנולוגיה הישראליות, מתחילים לאט לאט גם כמה מהלכים חיוביים. בחודשים האחרונים בישרו HP וקודאק על הרחבת פעילות הפיתוח המקומית לתחומים חדשים, והיום (ג') מצטרפת אליהן גם מיקרוסופט עם הודעה דומה.

מיקרוסופט הודיעה כי מרכז המו"פ המקומי, בניהולו של משה ליכטמן, קיבל לידיו את הובלת הפיתוח בחברה העולמית של תחום הגישה מרחוק (DA) ממחשבים אישיים לרשת הארגונית, ובמסגרת זו השיקה החברה גם מוצר ראשון תחת השם UAG (Unified Access Gateway), שינוהל גם עסקית תחת אחריות המרכז בישראל.

הרחבת פעילות הפיתוח בישראל מהווה צעד משמעותי. במקרים רבים, נדרשים מנהלי הפעילות המקומית של חברות היי-טק בינלאומיות בתחום הפיתוח לחזר על הפתחים כדי להשיג פרויקטים ולהגדיל את הפעילות במרכזי הפיתוח בישראל. לדברי ליכטמן, זה לא מה שקרה במקרה הנוכחי. "אני לא מאמין בלהתחנן", הוא אומר, "וראיתי את זה גם כשניהלתי פעילות בינלאומית במיקרוסופט (חטיבת הטלוויזיה של החברה - ש.ש). התועלת במרכז הישראלי היא גדולה משמעותית לעומת מקומות אחרים בעולם".

מצמיחה לביצועים

לדברי ליכטמן, "בשנים הראשונות לפעילות שלנו היה מוטו של צמיחה. בשנה השלישית, מאוגוסט 2008, אחרי סיכומי שנת הכספים שעשינו, החלטנו שזו תהיה שנת ה-Execution, כלומר, שנתרכז בביצועים. זה היה ערב המשבר, וההחלטה הוכיחה את עצמה - במטה החברה החליטו שנעשה כאן עוד דברים".

ליכטמן אומר כי מרכז המחקר והפיתוח המקומי של מיקרוסופט צפוי להיכנס כעת לתקופה של גיוס כוח אדם מואץ. המרכז, שבו מועסקים כעת כ-600 עובדים, צפוי לגדול בכמה עשרות עובדים.

גידול זה אינו טריוויאלי. לפני כשנה פיטרה מיקרוסופט 50 עובדים מפעילות הפיתוח המקומית, כשרוב המפוטרים הצטרפו לחברה בעקבות רכישת Gteco בסוף 2006 תמורת כ-120 מיליון דולר. ליכטמן אמר אז כי במקביל מתקבלים פרויקטים חדשים, אבל לפחות מבחינה תדמיתית, הפעילות במרכז חטפה מכה.

"התרגלנו שיש תקציב אינסופי, ולא רק במיקרוסופט, אלא בכל העולם הטכנולוגי. זה השתנה", מסביר ליכטמן. "אני מאוד מאמין שבמקום שיש בו את הצוותים המתאימים לא תראה צמצומים אמיתיים בפעילות".

הפתעה מתחום הגיימינג

ההרחבה הנוכחית עליה מודיעה החברה היא חלק מתחומי הליבה הרגילים שבהם יש להיי-טק הישראלי נוכחות, ובהם פועלת מיקרוסופט במרכז הפיתוח: אבטחה, תמיכה מרחוק, פרסום אונליין, וירטואליזציה וטלקום. אבל מרכז הפיתוח בישראל נכנס גם לתחום נוסף, טריוויאלי פחות, של עולם המשחקים וממשקי אדם-מכונה.

הכניסה לתחום התבצעה באמצעות רכישת הקניין הרוחני של 3DV בתחילת השנה ושיתוף הפעולה עם עם חברת פריים-סנס. לדברי ליכטמן, "ידעתי על היקף הפעילות שיש בהיי-טק הישראלי בתחומים הרגילים, אבל הופתעתי מהיקפי הפעילות בישראל בתחומים רלוונטיים לעולם המשחקים". דבר זה צפוי לבלוט בהמשך ההתרחבות של פעילות הפיתוח בישראל.

תחום הפעילות הנוכחי עליו הכריזה החברה הגיע למיקרוסופט באמצעות רכישת Whale באמצע 2006 וכלל את טכנולוגיית ה-SSL VPN, שמאפשרת חיבור ישיר ומאובטח לשרתים הארגוניים. סביב טכנולוגיה זו תתבסס הפעילות החדשה, שתנוהל על-ידי אסף רונן, שהיה אחראי עד לאחרונה על הפתרונות שהגיעו מ-Whale, ופעלו תחת המותג IAG, שהורחב כעת. רונן, בניגוד לרוב פעילות הפיתוח שקיימת בישראל, יהיה אחראי על היחידה העסקית כולה, ולא רק על הפיתוח.

"קבוצת הפעילות שלנו שעוסקת בתחום טכנולוגיות הגישה מרחוק, גדלה פי 4 או 5 מאז רכישת Whale", טוען רונן. במיקרוסופט רואים את הנושא כמשפיע לא רק מצד המשתמשים שעבורם המשמעות היא אפשרות גישה מרחוק לשרתים הארגוניים, אלא גם עבור מנהלי המחשוב בארגונים הגדולים. בטווח הרחוק יותר, הטכנולוגיה הזאת עשויה להוות בסיס לפיתוח יותר נרחב בנושא ניהול תשתיות המחשוב הארגוניות, מאמין רונן.

פתרון השליטה מרחוק קיים כבר במערכת ההפעלה חלונות 7, ומאפשר גישה ממחשב אישי עם חיבור אינטרנט לשרתי הארגון. הפתרון מספק למיקרוסופט רלוונטיות גם בעולם התוכנה כשירות (SaaS), בו חברה נדרשת לעיתים לשלם הרבה יותר תמורת רישיונות במקרה של גישה מהמחשב האישי של עובד מחוץ לארגון.