פיני קמרי ימונה למנכ"ל זוגלובק, אלי זוגלובק ימונה ליו"ר

קמרי שימש בתפקידו האחרון כמנכ"ל המפעלים של קבוצת שטראוס ■ בתוך כך, בימים אלה בוחנת זוגלובק מספר אלטרנטיבות לפתיחת מפעל בצפון אמריקה

שינויים ארגוניים בזוגלובק: שנתיים וחצי לאחר מינויו של אלי זוגלובק למנכ"ל החברה, צפויה החברה למנות בקרוב מנכ"ל חדש, כאשר אלי זוגלובק צפוי לדלג לכסא היו"ר.

יורם דר, המכהן כיום כיו"ר זוגלובק, צפוי לסיים את תפקידו כיו"ר, אך הוא ימשיך לשמש כדירקטור וכיועץ לחברה תחת תפקיד חדש שיוגדר "יו"ר הפירמה", ויהיה כפוף לזוגלובק כיו"ר.

מנכ"ל המפעלים של קבוצת שטראוס, פיני קמרי, פורש מקבוצת שטראוס אחרי 23 שנים בקבוצה, וצפוי להתמנות לתפקיד מנכ"ל זוגלובק.

קמרי, בן 52, כיהן בשורת תפקידים בקבוצת שטראוס ב-23 השנים האחרונות. לקמרי ניסיון עשיר בתעשיה, ומזה למעלה משנתיים הוא שימש כמנכ"ל המפעלים של קבוצת שטראוס. קודם לכן שימש כמנכ"ל שרשרת האספקה בשטראוס.

בתוך כך, בימים אלה בוחנת זוגלובק מספר אלטרנטיבות לפתיחת מפעל בצפון אמריקה. הרעיון הוא לרכוש מפעל קיים עם פעילות - או לחילופין מפעל שנסגר יחד עם הציוד שלו. אם שתי האלטרנטיבות הראשונות לא יצלחו, בחברה ישקלו להקים מפעל חדש.

שוק הנקניקים הכשר בצפון אמריקה, כולל קנדה, מוערך ב-70-80 מיליון דולר, ובזוגלובק מעריכים כי תוך 3 שנים מרגע כניסתם לשוק, הם יוכלו להחזיק בנתח שוק של 20%-25%. הכוונה האסטרטגית של החברה היא להרחיב בעתיד את הפעילות בשוק היהודי הכשר לפעילות בשוק הכללי בצפון אמריקה.

זוגלובק נמצאת בימים אלה בעיצומו של מהלך שיווקי ומיתוגי גדול בהיקפו. באוקטובר 2009 השיקה זוגלובק מיתוג מחדש לחברה, בהשקעה של 5 מיליון שקל. מהלך המיתוג מחדש כלל לוגו ואריזות חדשות וכן בידול באריזה בין מוצרי הפרימיום למוצרי הבייסיק.

מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס", ואשר מתייחסים לנתחי השוק של החברה בשוק מעדני הבשר, עולה כי נתח השוק של זוגלובק רשם ירידה מ-39.7% ל-39.2%. הנתונים מתייחסים לפרק זמן של 7 שבועות לאחר ההשקה בהשוואה ל-7 שבועות בטרם ההשקה.

זוגלובק אמנם הצליחה לשפר את מעמדה בחלק מהקטגוריות, אולם במקביל היא ספגה פגיעה בחלק אחר, בעיקר במעדנייה. לעומת זאת, נתח השוק של השחקנית השנייה, טירת צבי של תנובה, עלה בתקופה זאת מ-29.1% ל-30.4%.

מכירותיה של זוגלובק בין ינואר ליולי 2009 עמדו על 330 מיליון שקל, המשקפת לחברה קצב מכירות שנתי של 565 מיליון שקל. למרות היקף המכירות המרשים, שיעור הרווח התפעולי בחברה עמד בתקופה זו על פחות מ-2%, והסתכם ב-3.8 מיליון שקל בלבד. החברה חתמה את 2009 עם גידול של 2%-3% במכירות. כיום, היקף הייצוא של החברה עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה.

דובר זוגלובק סירב להתייחס לדברים.