תלונה למבקר המדינה בגין פסילת ועדת מינוי מנכ"ל "ענבל"

לטענתו של אחד המועמדים המובילים, שוקי אורן, העומד בראש ועדת האיתור, וסגנו, אבי גבאי, החבר גם הוא בוועדה, פועלים לכאורה לקידומו של דור, המשמש סגנו של אורן במשרד האוצר

על רקע הפרסום אתמול ב"גלובס" כי סגן החשב הכללי באוצר, אבי דור, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח הממשלתית, ענבל, פנה הבוקר אחד המועמדים לתפקיד למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ולתנועת אומ"ץ, בדרישה להקפיא את הליך המינוי ולפסילת ועדת האיתור.

לטענתו, החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, העומד בראש ועדת האיתור, וסגנו, אבי גבאי, החבר גם הוא בוועדה, פועלים לכאורה לקידומו של דור, המשמש סגנו של אורן במשרד האוצר. "החשב בכללי מר שוקי אורן וסגנו מר אבי גבאי פועלים לכאורה בניגוד עניינים חמור תוך שימוש לרעה בכוחם למינוי "מועמדם" לתפקיד המנכ"ל. אבקשך לפעול ללא דיחוי לעצירת התהליך וכמו כן להורות על פסילת ועדת האיתור במתכונתה הנוכחית", כתב המועמד במכתב שנשלח ללינדנשטראוס.

עוד סיפר המועמד, שמבקש שלא לחשוף את שמו, במכתב כי "במהלך הראיון שנעשה בפני ועדת האיתור נשאלתי שאלות אך ורק על ידי מר שוקי אורן, החשב הכללי במשרד האוצר ויו"ר הדירקטוריון של החברה וע"י מר אבי גבאי, סגן החשכ"ל וחבר דירקטוריון החברה". לדבריו, "כל יתר חברי הועדה היו פסיביים לחלוטין במהלך הראיון. לכל אורך הראיון הרגשתי כי נעשה ניסיון לתקוף אותי וליצור הרגשה כי אינני מתאים לתפקיד".

פרט לאורן וגבאי, המשמש גם חבר בדירקטוריון ענבל, שני דח"צים: עו"ד אבי פרידמן, מנכ"ל לשכת רואי החשבון בישראל וגו'בראן אסעד. אמש הסבירו במשרד האוצר כי בדיוניי הוועדה נוכחים פרט לחברים בה גם נציג של רשות החברות הממשלתיות ונציגי הייעוץ המשפטי והבהירו כי תהליך האיתור טרם הסתיים והוא מפוקח ומלווה הן על ידי רשות החברות הממשלתיות והן על ידי היועצת המשפטית של ענבל.