לחיאני: "כל מי שנגע בכספי ציבור מחלל קדושה"

ראש עיריית בת ים: "אם יש משהו שפגע בי, אלה אותם אנשים שאמרו שאם לקח קצת לעצמו - לא נורא, הוא ראש עיר טוב. זה המשפט הכי מעליב שאפשר לומר על אדם שעובד מאמונה"

שעות לאחר שבית המשפט דחה את בקשתו להסיר את צו ההרחקה מבניין העירייה נאם הערב (ה') ראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני, בכנס תמיכה בפני תושבי העיר.

"אי-אפשר להצדיק רע בטוב. חברה בנויה על יסודות של חוק, מוסר וכסף ציבורי הוא קדוש", אמר לחיאני. "כל מי שנגע בכספי ציבור מחלל קדושה. מנהיג ציבור שנגע בכספי ציבור, כאילו מחלל קודש ואחת דינו", אמר לחיאני, שהתקבל במחיאות כפיים סוערות.

לחיאני נעצר בסוף החודש שעבר בחשד לעבירות טוהר המידות, עבירות תכנון ובנייה ועבירות מרמה. בהמשך הוא שוחרר למעצר בית והורחק מהעירייה למשך 20 יום.

"הימים האחרונים הם ימים קשים לי, למשפחתי,לחברים ואני מניח שגם לכם תושבי בת ים", אמר ,"תסתכלו עלי טוב, גם ימים כאלה עוברים. יש לי הרבה מה לומר אבל אני עדיין מנוע מלדבר על נושא החקירה ותוכן החקירה, אבל אני יכול לומר לכם שאתה מחזקים אותי בחום, בחיוך, במבט, בקריאת עידוד בצומת. בקרוב מאוד אוכל לנהוג כפי שאני מאמין ולהתייצב, כפי שנדרש וראוי מאיש ציבור, ולמסור לכם בפירוט נרחב מאוד את כל התשובות".

לחיאני מחה כנגד הצהרות התושבים שאמנם גיבו אותו והביעו בו תמיכה, אף שלטענתם, ייתכן ולקח כספים לכיסו. "אם יש משהו שפגע בי, אלה אותם אנשים שאמרו שאם לקח קצת לעצמו - לא נורא, הוא ראש עיר טוב. זה המשפט הכי מעליב שאפשר לומר על אדם שעובד מאמונה".

זמן קצר לפני מפגן התמיכה בלחיאני נסעו מכוניות רבות ברחבי העיר והזמינו את התושבים באמצעות מערכת כריזה להביע תמיכה בראש העירייה.