הרחבת כביש מספר 1 תעלה כ-2.5 מיליארד שקל

כך מעריכים הגורמים האחראים על הפרויקט ■ התוכנית, הכוללת חפירת מנהרה באורך 700 מטר מתחת לקסטל, מעוררת התנגדות רבה מצד תושבי היישובים הסמוכים בגלל הכוונה לבטל את מחלף מוצא ולבנות במקומו גשר

עלות הרחבת כביש ירושלים-תל אביב (כביש מספר 1) צפויה להגיע ל-2.5 מיליארד שקל ולהימשך ארבע שנים, כך מעריכים הגורמים האחראים על הפרויקט. התוכנית, הכוללת חפירת מנהרה באורך 700 מטר מתחת לקסטל, מעוררת התנגדות רבה מצד תושבי היישובים הסמוכים בגלל הכוונה לבטל את מחלף מוצא ולבנות במקומו גשר.

התוכנית נדונה כיום בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), והיא הועברה לבחינתן של ועדות התכנון שלאורך התוואי. בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הוחלט להמליץ לוות"ל שלא לבטל את המחלף.

התוכנית להרחבת כביש מספר 1 נחשבת מרכיב מרכזי בתוכנית החומש של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) שפורסמה לראשונה ב"גלובס". מטרת התוכנית להוסיף נתיב שלישי לכביש לאורך קטע של 16 ק"מ משער הגיא עד מוצא. נוסף על מנהרת הקסטל ולגשר מוצא, מציעה התוכנית לשדרג את המחלפים שלאורך קטע הכביש. התוכנית כוללת גם סלילת כביש כניסה חדש לירושלים, כביש 16.

בהערכות שהוצגו לוועדות התכנון נאמר כי אם יוחלט לבצע את הפרויקט כולו ברצף, יימשכו העבודות 4 שנים ויעלו 2.5 מיליארד שקל. התוכנית צפויה לעורר התנגדות גם מצד הגופים הירוקים בשל הכוונה להרחיב את כביש 1 על חשבון שטחי הגן הלאומי הרי יהודה שבצדי הכביש.