מה באמת רוצים המשקיעים שאפל תחשוף בהשקה הקרובה?

אפל יושבת על מיליארדי דולרים, ורבים מהמשקיעים במניותיה חושבים כי ראוי היה שג'ובס יכניס את היד לכיס וישיב חלק מהמזומנים שאסף לבעליהם - או במילים אחרות: יחלק דיבידנד

הסקרנות לגבי מה שהולך לחשוף סטיב ג'ובס מאפל בסוף החודש הולכת וגוברת, האם יהיה זה iPod גדול מדי מכדי לשים אותו בכיס? או קורא ספרים אלקטרוני עם בטריה חלשה אפילו מזה של ה-iPhone? או אולי מחשב נטבוק ללא מקלדת? אך יש רבים מהמשקיעים בחברה שהיו הכי שמחים אם הפעם מה שיחשוף ג'ובס יהיה - דיבידנד.

אפל יושבת על עשרות מיליארדי דולרים של המשקיעים במניותיה ורבים מהם חושבים כי ראוי היה כי ג'ובס יכניס את היד לכיס וישיב חלק מהמזומנים שאסף לבעליהם. לאפל יש הרבה כסף, אך על היקף הסכום ישנו ויכוח. על פי הדיווחים האחרונים היו לאפל כ-34 מיליארד דולר במזומנים ושווי מזומנים השווים לכ-37 דולר למניה.

במבט קרוב יותר על מאזני החברה עולה תמונה זהירה יותר לפיה הנכסים הזמינים והנזילים של החברה עולים על ההתחייבויות בסה"כ ב-21 מיליארד דולר או 23 דולר למניה, כאשר חלק מהסכום עשוי להיות פגיע בשל ענייני מיסוי.

בין עם הסכום כזה או אחר ברור כי אפל ממשיכה לצבור מזומנים, כאשר תזרים המזומנים התפעולי של החברה הסתכם לאחרונה בכ-10 מיליארד דולר לשנה, כאשר גם ברבעון הרביעי צופים האנליסטים כי החברה תציג דו"חות חזקים מאד, כאשר הצפי הוא שהחברה מכרה במהלך הרבעון האחרון של 2009 יותר מ-9 מיליון מכשירי iPhone וגם ברבעון זה צפוי מלאי המזומנים של החברה להמשיך ולטפס, כאשר ההערכות השמרניות עומדות על עודפי מזומנים בסך 30 דולר למניה.

את עודפי המזומנים משקיעה כיום אפל בהשקעות נושאות תשואה נמוכה כגון אג"ח קונצרניות קצרות טווח. מחיר המניה עומד כיום על כ-210 דולר, כאשר ב-5 השנים האחרונות עמדה התשואה השנתית על המניה על-55%. לאלו מהמשקיעים שמקווים להמשיך ולראות תשואה שנתית של 55% חייבים להבין שכ-30 דולר מתוך אותם 210 דולר מוקצים מטעם החברה להשקעות נושאות תשואה נמוכה, כך שלמעשה רק 180 הדולרים הנותרים בכל מניה צריכים לפעול למען השגת התשואה הנכספת.

אז למה החברה צוברת כל כך הרבה כסף מזומן? על כך ענה דובר החברה "אנו שומרים על המזומנים ועל מאזן חזק על מנת לשמר את הגמישות הנדרשת לשם ביצוע השקעות אסטרטגיות ו/או לבצע רכישות".